Avatar billede rosco Novice
01. februar 2009 - 11:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Søg i flere ark og kopier det fundne til nyt ark.

ar en excelfil med 52 ark (Ugenumre)

Jeg skal bruge en søgefunktion der kan søge i alle ark i kolonne J5:J95 efter værdien 23:00 og derefter kopiere teksten/værdien (fra samme række) i kolonne H og K, til et andet ark.

har søgt efter det, men har ikke fundet noget der lignede det jeg sklle bruge.
Avatar billede excelent Ekspert
01. februar 2009 - 16:20 #1
Vær opmærksom på at hvis 23:00 findes flere steder vælger koden den sidste - dette kan ændres til den første !!!

Sub tst2()
On Error Resume Next
For t = 2 To 53
If Application.CountIf(Sheets(t).Range("J5:J95"), "23:00") > 0 Then
k = Sheets(t).Range("J5:J95").Find("23:00", LookIn:=xlValues).Offset(0, 1)
h = Sheets(t).Range("J5:J95").Find("23:00", LookIn:=xlValues).Offset(0, -2)
End If
Next
MsgBox "Hvor skal den kopieres hen ? " & h
MsgBox "Hvor skal den kopieres hen ? " & k
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2009 - 16:22 #2
Stå på et tomt ark og kør så makroen, som skal være i et modul

Public Sub HentUgeark()
    Dim WS As Worksheet, RW As Long, AD As String, Res As Worksheet, Tid As Date
    Dim Data As Variant
    Tid = #11:00:00 PM#    ' 23:00
    For Each WS In Worksheets
        If IsNumeric(WS.Name) Then ' tjekker om navnet er et nummer
            Data = WS.Range("J5:L95") ' tager de 3 kolonner i en array variabel
            For i = 1 To UBound(Data) ' looper igennem til række 95
                If Format(Data(i, 1), "hh:nn:ss") = Tid Then ' tjekker op mpd tiden 23:00
                    RW = Range("A65536").End(xlUp).Row + 1 ' finder rækken under den sidst udfyldte række i til arket
                    Cells(RW, 1) = WS.Name ' skriver arknavn i A kolonnen
                    For x = 2 To 3
                        Cells(RW, x) = Data(i, x) ' skriver data fra kolonne K og L i kolonne 2 og 3
                    Next
                    Exit For
                End If
            Next
        End If
    Next
End Sub
Avatar billede rosco Novice
01. februar 2009 - 18:39 #3
Jeg prøver forslagene.
Glemte at sige at 23:00 vil forekomme flere steder, og det er alle forkomster der skal bruges i et andet ark..
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2009 - 18:46 #4
nu skulle den tage alle.

Public Sub HentUgeark()
    Dim WS As Worksheet, RW As Long, AD As String, Res As Worksheet, Tid As Date
    Dim Data As Variant
    Tid = #11:00:00 PM#    ' 23:00
    For Each WS In Worksheets
        If IsNumeric(WS.Name) Then ' tjekker om navnet er et nummer
            Data = WS.Range("J5:L95") ' tager de 3 kolonner i en array variabel
            For i = 1 To UBound(Data) ' looper igennem til række 95
                If Format(Data(i, 1), "hh:nn:ss") = Tid Then ' tjekker op mpd tiden 23:00
                    RW = Range("A65536").End(xlUp).Row + 1 ' finder rækken under den sidst udfyldte række i til arket
                    Cells(RW, 1) = WS.Name ' skriver arknavn i A kolonnen
                    For x = 2 To 3
                        Cells(RW, x) = Data(i, x) ' skriver data fra kolonne K og L i kolonne 2 og 3
                    Next
                End If
            Next
        End If
    Next
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
01. februar 2009 - 18:53 #5
Denne indsætter værdierne i kolonne A og B i arket længst til venstre (1 første ark)

Sub tst2()
Set sh = Sheets(1)
On Error Resume Next
For t = 2 To 53
If Application.CountIf(Sheets(t).Range("J5:J95"), "23:00") > 0 Then
k = Sheets(t).Range("J5:J95").Find("23:00", LookIn:=xlValues).Offset(0, 1)
h = Sheets(t).Range("J5:J95").Find("23:00", LookIn:=xlValues).Offset(0, -2)

rk = sh.Cells(1000, 1).End(xlUp).Row + 1
sh.Cells(rk, 1) = h
sh.Cells(rk, 2) = k
End If
Next

End Sub
Avatar billede rosco Novice
01. februar 2009 - 19:56 #6
Hej Kabbak - Din ser brugbar ud. men det var kolonne H og K der skulle returneres.
Jeg har rettet til dette.

Public Sub HentUgeark()
    Dim WS As Worksheet, RW As Long, AD As String, Res As Worksheet, Tid As Date
    Dim Data As Variant
    Tid = #11:00:00 PM#    ' 23:00
    For Each WS In Worksheets
        If IsNumeric(WS.Name) Then ' tjekker om navnet er et nummer
            Data = WS.Range("G5:K95") ' tager de 3 kolonner i en array variabel
            For i = 1 To UBound(Data) ' looper igennem til række 95
                If Format(Data(i, 4), "hh:nn:ss") = Tid Then ' tjekker op mpd tiden 23:00
                    RW = Range("A65536").End(xlUp).Row + 1 ' finder rækken under den sidst udfyldte række i til arket
                    Cells(RW, 1) = WS.Name ' skriver arknavn i A kolonnen
                    For x = 2 To 5
                        Cells(RW, x) = Data(i, x) ' skriver data fra kolonne K og L i kolonne 2 og 3
                    Next
                End If
            Next
        End If
    Next
End Sub

Nu har jeg fået returneret Arknavn + kol H I J og K, kan jeg slippe for I og J.
Så er det helt perfekt.
Avatar billede excelent Ekspert
01. februar 2009 - 19:59 #7
Sub tst2()
Set sh = Sheets(1)
On Error Resume Next
For t = 2 To 53
If Application.CountIf(Sheets(t).Range("J5:J95"), "23:00") > 0 Then
k = Sheets(t).Range("J5:J95").Find("23:00", LookIn:=xlValues).Offset(0, 1)
h = Sheets(t).Range("J5:J95").Find("23:00", LookIn:=xlValues).Offset(0, -2)

rk = sh.Cells(1000, 1).End(xlUp).Row + 1
sh.Cells(rk, 1) = "Uge " & t
sh.Cells(rk, 2) = h
sh.Cells(rk, 3) = k
End If
Next

End Sub
Avatar billede rosco Novice
01. februar 2009 - 21:11 #8
-Excelent.
Jeg har 2 forekomster i uge 4, kun den ene returneres men til gengæld skrives den ud for resten af ugerne.
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2009 - 21:16 #9
;-))
Avatar billede rosco Novice
01. februar 2009 - 21:19 #10
Kabbak:
havde du evt et bud på mit spg 19:56:53
Avatar billede rosco Novice
01. februar 2009 - 21:40 #11
Kabbak: Tak, Med et par rettelser blev din løsning helt perfekt.
        Den kom til at se sådan ud.

Public Sub HentUgeark()
    Application.ScreenUpdating = False

    Range("A2:E200").Select
    Selection.Delete

    Dim WS As Worksheet, RW As Long, AD As String, Res As Worksheet, Tid As Date
    Dim Data As Variant
    Tid = #11:00:00 PM#    ' 23:00
    For Each WS In Worksheets
        If IsNumeric(WS.Name) Then ' tjekker om navnet er et nummer
            Data = WS.Range("G5:K95") ' tager de 5 kolonner i en array variabel
            For i = 1 To UBound(Data) ' looper igennem til række 95
                If Format(Data(i, 4), "hh:nn:ss") = Tid Then ' tjekker op mpd tiden 23:00
                    RW = Range("A65536").End(xlUp).Row + 1 ' finder rækken under den sidst udfyldte række i til arket
                    Cells(RW, 1) = "Uge " & WS.Name ' skriver arknavn i A kolonnen
                    For x = 2 To 5
                        Cells(RW, x) = Data(i, x) ' skriver data fra kolonne H til K i kolonne 2 til 5
                    Next
                End If
            Next
        End If
    Next
    Range("C:D").Select
    Selection.Delete
    Range("A1").Select
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2009 - 21:42 #12
Public Sub HentUgeark()
    Dim WS As Worksheet, RW As Long, AD As String, Res As Worksheet, Tid As Date
    Dim Data As Variant
    Tid = #11:00:00 PM#    ' 23:00
    For Each WS In Worksheets
        If IsNumeric(WS.Name) Then    ' tjekker om navnet er et nummer
            Data = WS.Range("H5:K95")    ' tager de 3 kolonner i en array variabel
            For i = 1 To UBound(Data)    ' looper igennem til række 95
                If Format(Data(i, 3), "hh:nn:ss") = Tid Then    ' tjekker op mpd tiden 23:00
                    RW = Range("A65536").End(xlUp).Row + 1    ' finder rækken under den sidst udfyldte række i til arket
                    Cells(RW, 1) = WS.Name    ' skriver arknavn i A kolonnen
                    Cells(RW, 2) = Data(i, 1)    ' skriver data fra kolonne H i kolonne 2
                    Cells(RW, 3) = Data(i, 4) ' skriver data fra kolonne K i kolonne 3
                End If
            Next
        End If
    Next
End Sub
Avatar billede rosco Novice
01. februar 2009 - 21:54 #13
Kabbak:
Perfekt  :-)