Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
02. februar 2009 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bedre trådløs dækning, hvordan ?

Har en router med to antenner som trådløst sender internet ud i huset og det virker rigtig fint.Nu vil jeg gerne have det til at række til stuen osse.Stuen ligger i den modsatte ende af huset og signalet er ikke godt der.Hvad køber jeg og er det til at finde ud af , for at forstærke signalet så jeg får godt signal i stuen ?
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
02. februar 2009 - 12:06 #1
Nuværende router: Linksys Wireless-G  WRT54GL V.1,1
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. februar 2009 - 09:47 #2
Hej

Da kan få den router du har til at sede meget kraftigere, og køre langt mere stabilt, med ny firmvare.
Det er supernemt at få til at virke, hent og udpak. Opdater firmvaren i WRT54GLèren.
Under Adwancet og Wireless kan du skrue sendestyrken voldsomt op.
Wupti, oven i købet køre den firmware meget bedre og kan meget mere end den originale linksys.
God fornøjelse.
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. februar 2009 - 09:48 #3
Avatar billede trixdata Nybegynder
03. februar 2009 - 21:57 #4
Med den model og 3'rd parts firmware, ville jeg kigge på www.dd-wrt.com Har i mange år lavet firmware til Linksys.
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
03. februar 2009 - 23:21 #5
Hmm.. lyder "teknisk". Havde forestillet mig , at jeg kunne købe en "BlackBox" der virkede som "forlænger ? Har set på nettet at firmaer har en antenne i vinduet og så rækker signalerne MEGET længere:-) Eller har jeg bare som sædvanlig misforstået et eller andet :-)  ?
Avatar billede 383ci Nybegynder
04. februar 2009 - 09:43 #6
Ved ikke om du har misforstået, men det er menet nemt at opdatere.
DD-WRT laver det samme som tomato, det er bare sidstnævnte jeghar erfaring med. Til sybeladende er det også nemmest at installere. Der er en version i den pakke ZIP filer duhenter der hedder det samme som din router.
Så skal der bare kabel i og under administration på routeren vælger du firmware upgrade og vælger stien til den fil der er udpakket og passer til routeren.
Vupti, 2 min senere har deu en meget bedre router som du kan skrue styrken op på.
Tvivler på det er sværere eller mere kompliceret end at få et AP til at køre i bridge mode, som må være det du taler om Men det må være den anden løsning, som jeg dog har begrænset kendskab til.
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
04. februar 2009 - 09:57 #7
Ok prøver. Nu er jeg her og hvilken èn af dem er den jeg skal downloade ? Skal vel helst være den rigitge , ellers er mit modem værdiløst bagefter :-)

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/downloads.html
Avatar billede 383ci Nybegynder
04. februar 2009 - 10:06 #8
Kender ikke til hviken version af dd-wrt du skal bruge. Der er forskellige, som jeg husker det da jeg undersøgte.
Henter du Tomato v1.23 og udpakker den ligger der en fil der hedder det samme som routeren .bin
den er lige til upgrade.
Øhh, modem? og ja, hvis det mislykkes er den "bricked" som de skriver, lavet til en mursten ;-)
Avatar billede trixdata Nybegynder
04. februar 2009 - 12:27 #9
Du skal hente den nyeste version. dd-wrt er en samlet pakke som indeholder understøttelse for alle de modeller de har listet på deres site som godkendte. I pakke ligger der en readme, den skal du læse før du opgradere.
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
04. februar 2009 - 12:39 #10
I er sikre på , at der ikke findes et stykke hardware, som kan sættes til at forstærke signalet fra min router ? bryder mig ikke om det der "tekniske" med opgradering , med risiko for død og ødelæggelse af min router :-)
Avatar billede 383ci Nybegynder
04. februar 2009 - 13:31 #11
Je en router eller acesspoint i bridge mode fanger signalet og viderer sender det.
Avatar billede trixdata Nybegynder
04. februar 2009 - 13:44 #12
Svar på dit spørgsmål:

Wireless-G Range Expander

http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/Gaming