Avatar billede piaget Nybegynder
04. februar 2009 - 00:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kommunikere via port 210

Jeg skal kunne kommunikere mod port 210 for at kunne en biblioteksdatabase. Det er på en skole, hvor vi bruger en Cisco router. Udbyderen vi bruger (ATTAT, Grønland) siger at de har åbnet for alt kommunikation på alle vores IP-adresser på port 210. Men der er stadigvæk ikke forbindelse til databasen. Hvordan tjekker jeg, om det er på den lokale server, som vi har fået bibliotekssystemet på, eller om det er nogle andre lokale indstillinger som gør, at vi ikke kan kommunikere på port 210?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 00:42 #1
De normale syndere er den lokale firewall eller regler sat op i din lokale router og løsningen er normal netværks fejlfinding via ping, tracert/tracerout og gennemsyn af firewall regler
Avatar billede piaget Nybegynder
04. februar 2009 - 22:11 #2
hvilke kommandoer skal jeg skrive for at undersøge om der er adgang via port 210 til internettet?