Avatar billede janegil Nybegynder
04. februar 2009 - 12:18 Der er 2 kommentarer

Langsom print preview på terminalserver

Navision kjører på en terminalserver.

Men print preview er så langsom at man kan gå til lunch mens man venter.

Har valg av standardprinter innflytelse på print preview? Sesjonen bruker ikke klientens printere, men en printer som er installert på terminalserveren. (Ikke direkte, men på en printerserver.)

Noen forslag?
Avatar billede amtoft Novice
04. februar 2009 - 12:43 #1
Ja, dit preview har "forbindelse" til hvilken standard printer du har valgt.
Hvis du f.eks. har en standard printer hvor sidestørrelsen er A5 (tænkt eksempel) vil dine previews vise sig som A5.
Du kan godt tildele specielle printere til specielle udskrifter.

Men hvorfor din hastighed er så lav, tør jeg ikke spå om.

mvh Brian
Avatar billede didb Nybegynder
04. februar 2009 - 17:15 #2
Hej

Og printet går hurtigt når du printer den rigtigt?
Hvilken rapport er det i Navision?