Avatar billede kbonline Nybegynder
04. februar 2009 - 21:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

vis den præcise sti til et webhotel

hej

Kan jeg få vist den præcise sti til en webhotel?

så man kan kalde det via ip adresse istedet for via DNS ?

hvad er f.eks. den præcise sti til www.eksperten.dk

Jeg kan pinge den og få denne IP frem 91.102.90.153

Men der skal noget efter for at jeg får hjemmsiden eksperten.dk frem.

Kan man finde frem til det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2009 - 21:12 #1
På et IP nummer kan der være mange domæner - derfor kan man normalt ikke få en hjemmeside frem i en browser blot på grundlag af et IP-nummer - som du kan se på http://91.102.90.153/

Hvad skal du bruge det til ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 21:18 #2
du kan bare pinge. prøv at skrive ping www.eksperten.dk så får du ip adressen
Avatar billede kbonline Nybegynder
04. februar 2009 - 21:20 #3
For at bevise overfor nogle "kloge Åger" at en hjemmeside ligger på en almindelig server/computer og kan kaldes via et "telefonnummer" som en dynamisk navneserver så laver en tekst om til.
Avatar billede kbonline Nybegynder
04. februar 2009 - 21:22 #4
Ja som jeg skrev i selve spørgsmålet, så har jeg pinget eksperten.dk men mangler en måde hvorpå jeg får understien til selv hjemmeside "eksperten.dk" og ikke blot den computer som sikkert hoster flere hundrede hjemmeside.
Typisk kan de ligge i en understi som "public_html/ekspertendk" eller lignende.
Men hvordan finder jeg helt præcis frem til stien?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2009 - 21:24 #5
Det kan du ikke, generelt. Hvis du kan, så er det nok en fejlopsætning på serveren.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2009 - 21:27 #6
Men nogen steder er der kun een hjemmeside på et IP-nummer. Jeg har lige fundet: http://199.239.136.200/
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 21:27 #7
eller hvis der er en sårbarhed der kan udnyttes på systemet. Den faktiske sti er guf for enhver hacker så systemerne gør meget for at beskytte den fysiske sti.

Jeg kan gøre det på nogle webservere i nogle versioner og med nogle former for applikationer kørende ovenpå, men det er ulovligt så det kommer vi ikke ind på her
Avatar billede kbonline Nybegynder
04. februar 2009 - 21:34 #8
Hvis jeg har adgang til FTP, kan jeg så ikke via et lille script få vist stien til dette script?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2009 - 21:38 #9
Har du et webhotel, med PHP, ASP, etc, kan du få oplyst den fulde sti til din mappe på webhotellet. Men du kan stadig ikke tilgå den via IP-nummeret alene.
Avatar billede kbonline Nybegynder
04. februar 2009 - 21:40 #10
det er et php hotel, kender du et script som fortæller stien?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2009 - 21:44 #11
<?php phpinfo(); ?>

At det ikke kan lade sig gøre, skal tolkes med behøring hensyn til bufferzones kommentar. :)

Det er også principielt forkert at sige at nytimes.com kun har en hjemmeside på den IP-adresse fra før. Det kan være det er sådan, men der kan også være andre hjemmesider, man kun kan se med angivelse af domænenavn.
Avatar billede kbonline Nybegynder
04. februar 2009 - 21:56 #12
hmm ok - ærgerligt det ikke er muligt :-( men svar og inkasser point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2009 - 22:05 #13
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede kbonline Nybegynder
28. maj 2009 - 10:11 #14
ok - så napper jeg dem selv :-) tak for hjælpen