Avatar billede dragox05 Nybegynder
11. februar 2009 - 09:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows XP PRO logger af, når man logger ind

Hej alle.

Jeg er ved at få grå hår af min bærbar.
Den har været fuld af trojan'er malware, spyware og virus.
Har indtil videre scannet den med ad-aware, superantispyware, malware og eTrust antivirus samt symantec virus scanner.
Det hele skulle være fjernet, og maskinen kan igen starte op.

Problemet er at så så snart man har trykket sin kode i feltet, så skriver den "indlæser dine indstillinger" i x antal sek. Så skriver den bagefter "logger af..."
Og det er uanset om det er fejlsikret tilstand eller andre bruger jeg prøver at logge på med.
Samme resultat.
Den skriver blot logger af, så snart den er færdig med at indlæse "dine indstillinger"

Nogen der ligger inde med nogen ideer ?

OBS: disken er scannet fra anden computer
Avatar billede dragox05 Nybegynder
11. februar 2009 - 11:18 #1
fik løst svaret selv.

Kopiret userinit.exe over til system32 - så lykkes det at komme på igen.
Avatar billede bdjppc Nybegynder
11. februar 2009 - 11:32 #2
Har nøjagtigt samme problem som det du beskriver.
Det eneste jeg vil ind og redde er mappen med billeder.
Men jeg har ingen mulighed for at komme ind og gøre det som du beskriver.
- Hvad kan man gøre hvis ikke men har adapter man kan smide HD i og læse den via en anden PC?
- Altså, hvordan kom du ind for at kopiere "userinit.exe" til system32?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2009 - 20:16 #3
Fra gendannelseskonsol kan det gøres: http://www.eksperten.dk/guide/448
Avatar billede bdjppc Nybegynder
12. februar 2009 - 08:17 #4
Det er jo stadigt et problem. Jeg kan jo overhoved ikke få lov til at komme ind i selve Windows. Jeg kan ikke engang komme ind via "F8" og fejlsikret tilstand. Her laver den samme fejl.
Også "sidst kendte konfiguration" virker ikke.
Det er som om denne virus haar lagt en "Log af" i selve indlæsningen af alle profiler.
Jeg aner ikke mine gode råd efterhånden, andet end at købe en Sandberg USB2 - 4 in one IDE/SATA 2,5"/3,5" Adaptor for så at sætte dens HD til den og suge indholdet jeg skal beholde inden at jeg genstarter med min XP cd rom for så at formatere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2009 - 19:54 #5
Du skal ikke kopiere i Windows... Enten læser du ikke det vi skriver eller også glemmer du at fortælle noget...
(Om du fik kopieret m.m.)
Avatar billede bdjppc Nybegynder
13. februar 2009 - 10:15 #6
Jeg mener bare at for at kunne gøre dette som bliver beskrevet:

"Smid din xp cd-rom i dit drev - gå i Start - Kør - skriv "X:\i386\winnt32.exe /cmdcons" (uden "" og X er dit cd-rom drev)"

Så er jeg da nød til at være i windows, ik?

Jeg har nøjagtigt som dragox05 beskriver, dvs at man ikke har en jordisk chance for at komme ind i selve windows da den logger af efter et splitsekund.
Avatar billede 2doit Nybegynder
13. februar 2009 - 15:28 #7
Hej alle

jeg har samme problem som dragox05 nævner men det hjælper ikke at putte userinit.exe  ind i windows 32 er der andet som skal derind? Har sikkert slettet noget jeg ikke måtte.
Avatar billede bdjppc Nybegynder
16. februar 2009 - 08:20 #8
Jeg opgav at komme ind i selv genskabelses processen, for den ville have en admin kode for at komme videre.
Fik Sandbergs All in one IDE og SATA HD kabel og fik hevet de vigtige data ud af disken, for derefter at formatere og geninstallere windows.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2009 - 11:03 #9
Når du bliver bedt om kode (og der ikke er kode på kontoen), skal du bare trykke enter - så ved du det næste gang :)
Avatar billede Paggydaggy Nybegynder
28. marts 2009 - 22:00 #10
Hejsa alle jer der har det her problem, jeg vil her skrive en guide på dansk til hvordan i kan løse det.

1. Start med at kopiere filen c:/windows/system32/userinit.exe over på en CDrom eller en DISK - Ekstern Harddisk evt. IPOD - Det var sådan jeg gjorde det, fra en anden PC med WINDOWS

2. Tænd så for din inficerede PC og indsæt XP Installations CDrom og den DISK med Filen USERINIT.EXE på. Genstart så computeren.

3. Når Computeren beder om det, skal du så klikke på en vilkårlig tast for at starte WINDOWS CDen, den vil loade i ca. 45 sekunder hvorefter der kommer 3 muligheder frem vælg den midterste ( VED AT TRYKKE PÅ TASTEN "R" ).

3. Nu er du i Recovery Console'n (Gendannelses Konsollen).. så står der noget med at trykke ENTER eller SKRIV EXIT for at genstarte - her trykker du så "1" og ENTER.

4. Nu beder den om admin. password, - jeg havde ikke noget så jeg trykkede bare ENTER. Nu kan du så foretage dig det næste skridt.'

VIGTIG INFO SÅDAN AT I IKKE MISFORSTÅR NOGET
(D: er IPOD'en/Eksterne Harddisk)
(C: Din PC's Harddisk)
(<> betyder bare at du skal huske mellemrum, Skriv derfor ikke <> i konsollen)

5. Skriv:  D:  og tryk ENTER
6. Skriv:  COPY<>d:/userinit.exe<>c:/windows/system32/
7. Skriv:  C:  og tryk ENTER
8. Skriv:  RENAME<>c:/windows/system32/userinit.exe<>c:/windows/system32/wsaupdater.exe

9. Skriv:  EXIT  og tryk ENTER, nu genstarter computeren. tag WINDOWS CDrommen og IPOD/Ekstern Harddisk ud, og nu skulle du meget gerne kunne logge ind ligesom normalt.

Venlig Hilsen PAGGYDAGGY
Avatar billede Skoday Nybegynder
29. maj 2009 - 14:25 #11
jeg har lige prøvet og det virker ikke. den kommer ikke med tryk på en vilkårlig tast

mvh skoday