Avatar billede naesten_expert Nybegynder
11. februar 2009 - 22:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kopiere filer fra brugerbeskyttet konto

Hejsa eksperter.

En computer går ned pga. virus/spyware som forårsager beskadiget systemfiler. Jeg vælger en clean installation af windows XP home. Men inden skal jeg tage noget backup fra brugerprofilen. Jeg piller HDD ud, og kobler den på en anden pc via USB interface. Men jeg får ikke lov til at kopiere. Jeg får en meddelelse om at jeg ikke har tilladelse til denne handling. Når jeg så via sikkerhedsfanen i Vista Ultimate forsøger at overtage Admin rettigheder, så fejler det.

Problemet eller spørgsmålet lyder således, hvordan kan jeg nemmest omgå den sikkerhed, som ligger i brugerprofilen, som er oprettet med navn og password.

Jeg havde ikke mulighed for at logge på den beskadiget pc i fejlsikret tilstand. Scan med NOD32 m.m., chkdsk, Repair af XP m.m. er prøvet forgæves.

Plz help me.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. februar 2009 - 22:45 #1
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
12. februar 2009 - 09:54 #2
Hej vejmand. Nej desværre var dit forslag ikke løsningen i mit tilfælde.

Når jeg forsøger at kopiere feks. dokumentmappen på den syge disk, får jeg meddelelsen, at jeg skal have tilladelse til at udføre denne handling. Jeg kan så vælge forsøg igen - spring over - annuller. Og det eneste at de muligheder som virker er annuller. Man kunne fristes til at tro, at der måske var et defekt område på disken, men det er ligegyldigt hvilket mappe jeg prøver at kopiere i den pgl. brugerprofil, så er svaret det samme.

Indtil videre - tak..
Avatar billede vejmand Juniormester
12. februar 2009 - 11:41 #3
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
12. februar 2009 - 11:51 #4
Hej igen vejmand. Jeg har selv løst problemet. Jeg koblede min harddisk via usb til min asus eee, hvor på der er Linux installeret. Ved en simpel kopiering fra Linux til memorystick blev alle XP rettigheder ophævet, og filerne kan nu læses fra Linux, XP og Vista.

Smid et svar, så deler vi i porten.

Tak for velvillig assistance.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. februar 2009 - 12:23 #5
Oki, godt du fik det fikset.  :-)