Avatar billede sonicmouse Nybegynder
14. februar 2009 - 15:17 Der er 3 kommentarer

Reboot

Dav eksperten

Jeg har haft problemer med at få windows XP på en Acer Aspire 7520 (hvor der jo følger vista med fra start)

Men da det kræver så mange af computerens ressourcer, har min ven besluttet sig for at få sig XP.
Denne opgave har han så betroet mig, og vi sidder nu hjemme hos ham og prøver :P Samtidig med at vi spiller

Well, til topic, så gør jeg som vandt - jeg putter DVD'en med XP ind i pcen, slukker computeren, tænder den igen - med de korrekte boot instillinger - og kommer så til den del, hvor jeg skal slette/create partitioner. Jeg sletter nu alle de førhenværende partitioner og laver så to nye. jeg skal nu til at gøre det der, der enten er "fast" eller et eller andet der tager længere tid - husker ikke hvad det hedder. I begge tilfælde slukker computeren uden advarsel, første forsøg da vi var kommet til selve XP installationen, og hvor der "approximately" manglede 39 min. af installationen. Tænder igen, og den slukker næsten straks igen.

Jeg prøver nu først at putte den nyeste version af ubuntu ind på, og det virker helt uden problemer. Herefter prøver jeg så med XP igen, og det virker stadig ikke..

Hvad kan det være? Jeg har prøvet den nøjagtige samme process utallige gange, og det har virket problemfrit. Endda på den samme model af computeren engang..

Jeg håber på at få noget hjælp, please..
Avatar billede vestbuller Praktikant
14. februar 2009 - 16:31 #1
Prøv at formatere een disk (C) til XP og kør installationen her.
Det bør der ikke være problemer med.
Når XP er installeret mangler der en del drivere til pc-eren.
Faktisk alle drivere kan du finde på den sikkerhedskopi af "Drivere og Programmer", som du forhåbentlig har taget INDEN du slettede Vista og D-drevet. Af "enhedshåndtering" kan du tage de enkelte ufuldstændige komponenter og opdatere driveren med din sikkerhedskopi.
Hvilket skærmkort har du i pc-eren? Driveren hertil kan du finde på nettet - eks.vis på Nvidia GeForce.
Hilsen og god arbejdslyst.
Vestbuller.
Avatar billede sonicmouse Nybegynder
14. februar 2009 - 19:31 #2
Jeg har alle de nødvendige drivere - har trodsalt prøvet det mange gange før :P

well.. Jeg prøvede også at formatere alle de førhenværende partitioner og lave én stor en, men det virkede heller ikke.. Det var det samme der skete, computeren slukkede øjebklikkeligt på visse punkter når jeg prøvede at installere win xp. Well, jeg prøver nu at brænde en DVD på ny, med .daa filen konverteret til en .ISO, selvom det nok ikke hjælper det store :P Men jeg går ud fra, at fejlen ligger i DVDen, eftersom det virkede helt smertefrit at installere ubuntu, helt op til tre gange..

Men jeg prøver igen enten i morgen eller på mandag. Håber det kommer til at virke :x

Og jeg er taknemmelig for at du gad prøve og hjælpe :D
Avatar billede vestbuller Praktikant
14. februar 2009 - 19:39 #3
OK - ja det er nok dvd-en, der har en fejl.
Hilsen og held og lykke
Vestbuller