Avatar billede schristensen Praktikant
14. februar 2009 - 17:29 Der er 1 løsning

Problemer med at installere Windows XP

Hej

Jeg prøver at geninstallere Windows XP på en ASUS X51R, men får fejlen "Systemets BIOS er ikke kompatibel med ACPI". Hvis jeg trykker F7 og dermed slår ACPI fra så kan jeg fint installere Windows, men så skal man selv slukke pc'en ved at holde power knappen inde (hvilket jeg helst vil slippe for).

Jeg har prøvet forskellige ting:
- Rettet i txtsetup.sif: Ændret ACPIEnable fra 2 til 1.
- Prøvet med F5 i starten af installationen
  (http://www.theeldergeek.com/shutdown_issues_in_xp.htm)

Det er lykkedes mig at få det til at virke før, men kan ikke huske hvad jeg gjorde - jeg mener jeg indsatte noget mere i txtsetup.sif, men kan ikke huske hvad.

Håber i kan hjælpe da jeg ikke selv kan finde på mere jeg kan prøve for at få det til at virke.

På forhånd tak.
Søren
Avatar billede schristensen Praktikant
15. februar 2009 - 00:33 #1
Har fået det til at virke.

1. Installer XP ved brug af F7.

2. Brug Windows cd'en til at reparere Windows (husk at trykke F5 når den siger du kan trykke F6, og vælg derefter f.eks. ACPI Uniprocessor).

Derefter virker det hele hos mig :-)