15. februar 2009 - 13:49Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Visual Basic ændring af en forespørgsel (queries)
Jeg har en forespørgsel(Queries) for hvilken jeg fra min formular code vil ændre "Field" og/eller "Criteria" før formularen åbnes med den pågældende forespørgsel som Record Source. Eksempelvis skal forespørgslen fremsøge april(field) med finansår 9 som Criteria og næste gang måske januar med 8 som finansår. Hvordan klarer man lige det. ? Venlig hilsen OMN.
Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.
Private Sub Form_Current() Dim VARa As String VARa = InputBox(Prompt:="Indtast måned", Title:="Find måned.", Default:="") DoCmd.GoToControl "Måned" DoCmd.FindRecord VARa, acEntire, False, , True, acCurrent, True End Sub
Synes godt om
Slettet bruger
15. februar 2009 - 16:36#2
Det er jeg ikke helt med på. Måske udtrykker jeg mig uklart. Jeg har brug for at vide hvordan jeg ændrer/retter et criteria i en eksisterende forespørgsel ?
I dette eksempel skal Feb ændres til Mar og FY=9 skal ændres til FY=10
TRANSFORM Sum(Budgetregister.Feb) AS SumOfFeb SELECT Budgetregister.[ID-Tilbudsnummer], Budgetregister.FY FROM Budgetregister WHERE (((Budgetregister.FY)=9)) GROUP BY Budgetregister.[ID-Tilbudsnummer], Budgetregister.FY PIVOT Budgetregister.Frekvens In ("All for Once","Yearly");
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.