Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
17. februar 2009 - 13:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med at oprette forbindelse til netværksharddisk

Hej!

Jeg har for et stykke tid siden investeret i en netværksharddisk fra LaCie (Network Storage 1 TB).

Men jeg er desværre stødt på et problem. 2 af mine PC'er (1 XP + 1 Vista) kunne uden problemer få øje på harddisken via både LaCie's Ethernet Agent, samt ved at oprette forbindelse til HDD'en via Denne computer.

Adressen på HDD'en er "\\NetworkSpace\OpenShare" og ligger på IP-adressen 192.168.1.103.

På min 3. computer (Windows Vista Home Premium) gik det hele desværre ikke så let. Den kan ikke finde netværksharddisken gennem hverken adresse eller IP. LaCie's program kunnne heller ikke finde den.
Det underlige er, at hvis jeg skriver IP-adressen i min browser åbnes administrationsmodulet til harddisken. Så jeg kan alligevel til dels oprette forbindelse til den.

Mit netværk er indstillet til at være privat via. Netværks- og delingscenter og i øvrigt kan Norton 360 se netværkshdd'en via "Mine netværk"-funktionen.

Jeg har prøvet at slå firewallen fra, men uden held.
- Et eller andet er altså indstillet forkert på min 3. computer - men hvad?!

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Mvh.
Mr. Buchwald
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2009 - 13:25 #1
Luk venligst dette spørgsmål ved selv at lave et svar som du så accepterer.

Det er ifølge reglerne ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål flere gange inden for kort tid eller oprette det i flere kategorier.

Du oprettede i går http://www.eksperten.dk/spm/864169 som omhandler det samme.

Snowball / Admin
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
17. februar 2009 - 13:29 #2
Hov, beklager - var bare i tvivl om jeg ikke havde sat spørgsmålet i en forkert kategori.