Avatar billede thegenni Praktikant
17. februar 2009 - 14:59 Der er 11 kommentarer

Hvad skal min medarbejder kunne?

Hej

Jeg ejer pt. en virksomhed, som netop skal til at tilbyde support til mindre virksomheder.

I den anledning skal jeg ansætte en medarbejder, som kan alt med servere. Jeg kan ikke dette og ved derfor ikke hvad min medarbejder skal kunne løse af opgaver.

Er der nogle som kan fortælle mig de ting som han skal kunne for at servicere mindre virksomheder. EKS. outlook exchange, opsætning af C5 på servere osv.

Jeres hjælp vil være meget værdsat!

Med venlig hilsen
Glen Rose
Avatar billede mcilvain Nybegynder
17. februar 2009 - 15:16 #1
Du kunne stille dig ud over denne problematik ved at bruge en outsourcet server der har det du skal bruge, der findes nogle gode nogle jeg har god erfaring med networkhosting evt kontakt en Jan Steen Hansen
Mail jsh@networkhosting.dk

og hils ham gerne fra Spanien :-)
Avatar billede thegenni Praktikant
17. februar 2009 - 15:44 #2
Jeg tror ikke du har læst mit indlæg korrekt:-)

Jeg tilbyder servicen for viksomheder, men skal bruge en medarbejder der kan sætte servere op for mindre virksomheder.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
17. februar 2009 - 16:09 #3
Sorry, jep var vist gået igennem teksten forhurtigt :-)
en kandidat, som evt har MCSE, MCP  erfaring med Cisco PIX, VPN, RMD, Ms Dynamic Microsoft Exchange. en god System Administrator.
Avatar billede thegenni Praktikant
17. februar 2009 - 17:32 #4
ok. Jeg kan ikke få en liste eks:

Du skal være erfaren med følgende programmer
Windows server edition 2003
Microsoft exchange
C5 server solutions
...

Nu er jeg krævende ;-)
Avatar billede mcilvain Nybegynder
17. februar 2009 - 17:56 #5
Det er slet ikke nogen skade til at være krævende, du skal tænke på at det er din virksomhed og du skal kunne levere noget godt og stabilt så lidt foreslag kommer her:

Mange virksomheder anvender idag Citrix
Så en der er Citrix Certified Enterprise Administrator (CCEA)
eller bare Citrix Certified Administrator (CCA) er og ellers
Implementering, installation og konfiguration af Windows klientmiljøer
Microsoft server & client management
Microsoft Exchange, Windows, SQL Certification MCSE
Network management

Erfaring indenfor UNIX/Linux
Lave systembeskrivelser planlægge og gennemføre ændringer teste og kvalitetssikre og sidst men ikke mindst forståelse af infrastruktur og virksomhedens teknologier og deres anvendelser.
Avatar billede thegenni Praktikant
17. februar 2009 - 18:04 #6
Super. tak for det
Avatar billede thegenni Praktikant
17. februar 2009 - 18:06 #7
Hvad med hensyn til C5, dataløn osv.?

Er der ikke mange som bruger disse, hvorved det også skal sættes op?
Avatar billede mcilvain Nybegynder
17. februar 2009 - 18:23 #8
Dataløn vil jeg råde dig til at se om herinde http://www.multidata.dk/multidata-1099.htm og evt få en forhandler aftale i hus med dem.

Microsoft C5 er bygget op omkring et udviklingsmiljø med en serie af værktøjer, som giver mulighed for at foretage ændringer og tilføjelser til standardprogrammet, fuldstændig efter behov.
og kan du få en der også kender til  ASPECT4-faktureringssystemer er du rigtigt godt dækket ind.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
18. februar 2009 - 11:45 #9
Thegenni
kan du ikke smide en mail til mig lucas.mcilvain@gmail.com
Avatar billede thegenni Praktikant
20. februar 2009 - 17:58 #10
Perfekt. Tak for din hjælp:-)

Jeg sender en mail.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
20. februar 2009 - 20:21 #11
Det var så lidt :-)