Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
18. februar 2009 - 10:55 Der er 2 kommentarer

Fremmede Limewire playliste iTunes

Jeg har gentagene gange oplevet at en fremmedes musik kommer frem i iTunes. Denne mappe hedder "navn's Limewire Tunes". Jeg er kommet frem til at det må være en på samme netværk som mig der har limewire og som deler sin musikmappe.
Problemet er, at jeg benytter mit eget netværk, som er beskyttet vha. WPA2, så jeg er meget interesseret i af finde ud af om nogen bruger mit netværk.

Nu kommer det mystiske!!
Jeg har forsøgt at skifte adgangskoden ud, men playlisten i iTunes komme stadig frem.

Er der nogen der kender et godt tool til at scanne ens eget netværk for brugere? Så jeg kan finde ud af om der er andre på netværket. (jeg bruger mac)

Det skal siges at hverken min kæreste eller jeg har haft limewire på computeren, så jeg har svært ved at tro at det ligge på min egene maskiner et sted.
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
18. februar 2009 - 10:56 #1
Jeg har nu forsøgt med en lang liste af scannere, deriblandt "IP scanner". Dog finder ingen af dem nogen ubudne gæster på netværket.

Men personens playliste kommer stadig frem i iTunes

[IMG]http://dl.getdropbox.com/u/533470/Billede%204.png[/IMG]

Da jeg sad og arbejdede sent i aftes forsvandt playlisten, men her til morgen er den tilbage. Det tyder på at vedkommende loggede af i nat. Den eneste måde jeg kan "fjerne" playlisten. Er ved selv at logge af nettet.

Jeg loggede ind på min router for at tjekke DHCP tabellen, men heller ikke her er der tegn på at nogen IP adresser er blevet delt ud til andre devices end mine egne.

Kan man i iTunes se IP adressen på den der deler sit musik?
Andre ideer?
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
18. februar 2009 - 10:58 #2