Avatar billede piaget Nybegynder
19. februar 2009 - 16:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DSL proxy server

Jeg er ved at prøve mig frem til at få 10 gamle computere på min skole op at køre så de kan bruges til surfing, musik og skrivning. Prøver i øjeblikket Damn small linux, som virker fint. Problemet er at når jeg skal på nettet på skolen skal jeg indtaste statisk IP adresse. Det går også fint, men skal også bruge en proxy server til lanforbindelsen. Skal bruge proxy.attat.gl port 8080. Hvordan indtaster jeg det, så jeg kan komme på nettet?
Avatar billede lassebm Nybegynder
19. februar 2009 - 17:59 #1
Prøv
#export http_proxy=proxy.attat.gl:8080
Avatar billede piaget Nybegynder
23. februar 2009 - 21:38 #2
Hvor skal jeg skrive det. Prøvede i command prompt. Men ved ikke om det er tastaturet eller hvad, men kan ikke skrive =
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. februar 2009 - 08:12 #3
Du skal skrive det i en shell eller tty.
Det kan være du har forkert tegnsæt og derfor ikke kan lave nogen speciel tegn, ligesom ÆØÅ.

Mener at = ligger på +, men er ikke sikker.
Avatar billede piaget Nybegynder
24. februar 2009 - 22:47 #4
Mange tak, det vil jeg prøve. Hvilket linux styresystem ville du anbefale, når det er til surf og musik og skal kunne køre på computere fra ca. 2003. Pentium 4 mener jeg. Smid en svar så får du pointene.
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. marts 2009 - 15:59 #5
Kommer an på hvad de vil med Linux.
Men Ubuntu er som regel en god begynder distro. (bygger på Debian). Jeg mener også at Ubuntu kommer med diverse codec/plugins så den er medieklar.

Jeg kender ikke Linux Mint, men den mener jeg faktisk også kommer medieklar til musik osv.

Skal det være lidt mere advanceret så er Debian, eller Gentoo også rigtig gode.

Jeg er Debian mand, hvilket måske også afspejler sig at mit svar. :)