Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2009 - 15:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløs - langsomt eller slet ingen forbindelse.

Jeg sidder og har store problemer med at få min stationære PC på mit trådløse netværk igen efter der er kommet nye diske og dermed ny Windows (XP) osv i. Jeg er ret sikker på at problemet ikke skyldes mit accesspoint, Linksys WRT54GS, men derimod opsætningen af USB adapteren, Linksys WUSB54GSC, da jeg ikke har problemer med at sætte andre maskiner på eller for den sags skyld min Wii, HTC Diamond, Squeezebox etc. Til info skal også siges, at min gamle bærbare benytter en USB adapter præcis magen til og det kører problemfrit men at opsætning af den bærbare (og for den sags skyld også den stationære) da jeg købte delene for snart et år siden forvoldte lige så store problemer som nu.

Med USB adapteren fulgte selvfølgelig en driver-CD og det er nyeste version (endda nyere end den der ligger til download på Linksys' hjemmeside) - jeg har prøvet både at køre med den monitor/kontrolpanel der ligger på CD'en, prøvet både driveren fra hjemmesiden og CD'en og jeg har prøvet at køre kun med XPs trådløse konfiguration men der er lige stor/lidt held med alle forsøg. Mit accesspoint kan fint ses og signalstyrken er høj men der kan sjældent connectes dertil, bliver der endelig connected kører hastigheden op og ned (oftest ned) så det tager rigtig lang tid bare at komme ind på eksperten, og med lidt "held" bliver jeg også smidt af forbindelsen og så kan jeg ikke connecte igen.

Som sagt er det ikke første gang dette problem opstår - jeg havde lige så store problemer første gang min PC skulle sættes op, men lige pludselig virkede det og så har det kørt problemfrit i snart et år, men nu kører jeg på 4. dag med disse problemer efter en reinstall.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2009 - 16:14 #1
Har du opdateret chipset driveren på dit bundkort efter installationen? Undersøg lige om alle driverne til dit bundkort er OK.

Oplys hvilket bundkort det er så skal jeg se om jeg kan finde de rigtige drivere.
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2009 - 16:21 #2
Nej - der er ingenting gjort siden den blev købt hvilket er en del år siden (5-6 år vist). Det er en Soltek Qbic EQ3801A med et SL-B9A-FGR bundkort.

Da problemet som nævnt har ligget på både bærbar og stationær har jeg ikke tænkt på bundkortet som et problem - specielt eftersom det jo har kørt.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2009 - 15:44 #3
jeg læste på linksys' forum om nogle der brokkede sig over at visse af deres produkter var tæt på inkompatible - så jeg lånte en anden adapter og den kørte fint i første hug. jeg har derfor været ude at købe en nye adapter, som også virkede i første hug så nu er den gamle kasseret.