Avatar billede nmb Nybegynder
01. marts 2009 - 16:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

CSS spørgsmål

Hejsa.

ved ikke helt hvilken kategori jeg skulle vælge. jeg prøver her!

Jeg har et stylesheet med følgende style:

table#BoxOverstTVHOME
{
    position:absolute;
    width:280px;
    height:151px;
    margin-top:-150px;
    margin-left:0px;
        color:ffb800;
}

jeg har så stlet en tabel med denne style, og stylen bliver da også vist som den skal - in Internet explorer. MEN IKKE I FIREFOX...

nogle løsnings forslag???
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2009 - 16:13 #1
først og fremmest hedder det color: #ffb800;

Der kan være rigtig mange årsager til at det ikke virker korrekt - så helt obligatorisk bliver vi nødt til at spørge om du har husket en doctype og har husket at validere din kode. Mangler en af disse ting vil det nemlig være irrelevant at fejlsøge.

Ellers kom med et link.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2009 - 20:13 #2
Avatar billede nmb Nybegynder
02. marts 2009 - 23:38 #3
gud hvor overser man nogle dumme fejl - nu kører det selvfølgelig! haha:-)

Jeg er lidt usikker på hvordan jeg giver dig point. har du fået dem nu?
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2009 - 00:02 #4
var det en henvisning til mig? jeg skal lægge point før du kan tildele point.
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2009 - 00:02 #5
hov - og svaret kommer her :)
Avatar billede nmb Nybegynder
03. marts 2009 - 00:02 #6
PS: har I en idé til følgende: Jeg trækker noget tekst fra en database. Et enkelt ord skal skille sig ud med en specifik farve, størrelse og font weight. Kan man i den forbindelse style et enkelt ord inde i databasen? Måske ikke den mest korrekte måde, men er det muligt og i så fald hvordan stiller man det op i db´en?

ved stadig ikke om jeg fik givet keysersoze point eller ej?

Mvh.
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2009 - 07:28 #7
du kan jo både lægge koden direkte ind i databasen eller du kan benytte replace i dit serverside-sprog idet du trækker data ud.

Nej, ingen point givet endnu.
Avatar billede nmb Nybegynder
03. marts 2009 - 08:26 #8
Ja, men hvordan skal jeg rent praktisk lægge det ind i databasen?
Altså hvordan skal jeg skrive det?

Lad os sige der står følgende, at dette er min db, og jeg gerne vil style navnet Kurt:

..............................................................

Der var en gang en hund der hed Kurt. Han havde en and der hed Lone.

.............................................................

Forstår du hvad jeg mener?:-)
Avatar billede nmb Nybegynder
03. marts 2009 - 08:29 #9
Vedr. point: Jeg klikker af i det svar du har givet, men hvordan siger jeg enter/ok til det?
Avatar billede nmb Nybegynder
03. marts 2009 - 08:30 #10
Nu fandt jeg ud af det!
Avatar billede nmb Nybegynder
03. marts 2009 - 08:31 #11
altså hvordan man giver point:-) Vedr. spørgsmål søger jeg som sagt et eksempel på hvirdan man præcis gør, er nemlig ikke css nørd desværre:-)
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2009 - 09:13 #12
generelt set vil det nok være en dårlig idé at lægge det kodet ind i databasen - det forhindre dig nemlig i at bruge teksten i andre sammenhænge end web.

Hvis du vil lægge det i databasen skal du lægge det ind som enhver anden HTML-kode - der er ikke noget hokus-pokus i det.