Avatar billede steckel Nybegynder
03. marts 2009 - 19:36 Der er 16 kommentarer

Grafik driver til xp på en tx2010eo bærbar

Hejsa.

Jeg kan ikke finde nogen steder med driver til en bærbar der har Nvidia Geforce Go 6150. Har prøvet nvidia's hjemmeside, men når jeg prøver at installer den, så siger den det er forkert eller andet hardware.

Bærbaren er en HP Tx2010eo og var installert med vista, men har skiftede over til XP pro, nogen der ved hvor jeg kan finde xp driver til grafikkortet??
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 19:48 #1
Følger der ikke noget irriterende software med fra hp? Der plejer at følge et update program med til hp, ibm og de andre bloatede mærker. Ellers skal du gå ind på hp's hjemmeside og finde softwaren der.
Avatar billede steckel Nybegynder
03. marts 2009 - 20:04 #2
Nu har jeg været inde på deres hjemmeside, og der kan findes skærmdriver derinde til vista og ikke til xp... mange af de andre driver som heller ikke følger med til xp, har jeg fundet frem til via nettet, men skræmdriverne har jeg dog ikke kunne finde endnu... :-S
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2009 - 20:06 #3
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 20:12 #4
Avatar billede steckel Nybegynder
03. marts 2009 - 20:45 #5
Den virker ikke, da jeg når til hvor jeg skal indstaller, siger den bare at den kun passer til vista/vista [64-bit]... desværre
Avatar billede steckel Nybegynder
03. marts 2009 - 20:46 #6
Den var til #3

er igang med at prøve det sidste link jeg har fået...
Avatar billede steckel Nybegynder
03. marts 2009 - 20:53 #7
Nop den virker heller ikke...

altså nu kan jeg give jer en liste over hvilke hp pakker jeg har prøvet.

sp32869
sp33411
sp33537
sp33549
sp34682
sp38204

Ingen af dem der virker, og har også downloadet fra Nvidia's side

179.48_notebook_winxp_32bit_beta
182.06_geforce_winxp_32bit_english_whql

Men stadig intet der virker til bærbaren tx2010eo :(
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2009 - 21:02 #9
nå, den har du prøvet kan jeg se nu :)
Ps. har du installeret chipset og opdateret XP fuld ud via win update?
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 21:07 #10
haverslev, han skriver at han har prøvet sp33549 jo.

Jeg vil gerne lige vende tilbage til det jeg startede med at sige. Prøv at hente det software der nu passer til din HP. Der er helt sikkert et update program som ordner alle dine driver downloads.

tror det er den her du skal have gang i:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-59558-1&lc=en&dlc=en&cc=us&product=3653705&os=228&lang=en

Er selv ejer af en IBM (lenovo) som er irriterende på samme måde. Man skal installere noget software for at den kan gøre sådan nogle ting for en som man helst selv ville have styr på.
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 21:08 #11
sry..du havde selv opdaget det før jeg havde skrevet færdig :)
Avatar billede steckel Nybegynder
03. marts 2009 - 21:09 #12
#9 - jeps, mener da jeg har installert chipsettet.
Har både installeret

8.26_11.09_nforce_winxp_english
94.24_forceware_winxp_english_whql

Så den skulle være iorden.
Det eneste som jeg mangler er dog stadig de skærmdrivers, men sådan som jeg kan se, så findes der slet ikke xp drivers til den, hvilket jeg dog synes er mærkeligt.
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 21:58 #13
har du prøvet det opdaterings software jeg linkede til i #10?
Avatar billede steckel Nybegynder
03. marts 2009 - 22:11 #14
ja, men den finder ikke noget...
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 22:15 #15
hmmm...what to do what to do...

har du eventuelt en driver cd liggende til din bærbare? Ved godt det ikke er optimalt at installere en gammel driver, men det er da bedre end inenting indtil vidre.

Alternativt kan du jo til enhver tid ringe til HP og søge hjælp. Du har jo trods alt betalt for et produkt som ikke kun er din bærbare men også service.
Avatar billede bone Nybegynder
03. marts 2009 - 23:13 #16
Jeg har selv en HP bærbar, og da jeg har problemer med ikke at kunne justere lysstyrken vha. Fn+Funktionstaster, har jeg fået besøgt en del sider ang. bærbare og grafik. Mine favoritter er:

http://www.laptopvideo2go.com/forum/lofiversion/index.php/ - til drivers. De har modificeret inf-filerne, så driverne kan smides ind på stort set alt. Er hvis jeg ikke tager meget fejl lige præcis hvad du har brug for.

Ellers kan du hoppe ind på http://forum.notebookreview.com og gentage dit spørgsmål der. Der er en del folk, der har styr på det der laptop-shit ;)