Avatar billede nikolan Nybegynder
04. marts 2009 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gruppere man objekter i Word 2007

Hej

Er der nogen der kan forklare sammenhængen mellem hvilke objekter man kan markere når man vil gruppere flere objekter i word?

Nogle gange kan man godt markere flere tekstbokse, men ikke et billede og en tekstboks. Nogen gange skal objekterne have en bestemt tekstombrydning eller stå i et lærred, før man kan markere flere objekter til gruppering.

Nogen der har en løsning, så det bliver nemt at markere flere objekter i word?
Avatar billede Vezul Nybegynder
04. marts 2009 - 11:20 #1
Prøvet at trykke CTRL mens du markere objekterne?
Avatar billede nikolan Nybegynder
04. marts 2009 - 11:26 #2
Det gør jeg også, men jeg får ikke lov at markere dem alligevel. Også selvom det lille kryds ved siden af makøren er fremme når jeg trykker.
Avatar billede nikolan Nybegynder
04. marts 2009 - 13:54 #3
Jeg kan altid markere et objekt. Det er når man holder CTRL inde og vil markere et nyt jeg ikke kan få lov til det (med mindre tingene har den rigtige tekstombryding, står i lærred etc.)

Jeg kender bare ikke de betingelser der skal være opfyldt for at man ALTID kan marker de objekter, til gruppering, man vil.
Avatar billede jkrons Professor
06. marts 2009 - 11:52 #4
I Excel 2007 kan man ikke længere vælge multiple objekter af alle typer manuelt, så måske er muligheden også væk i Word.
Avatar billede nikolan Nybegynder
06. marts 2009 - 14:24 #5
Jeg har fundet ud af noget og hvis der ikke kommer et decideret svar kommer man det nok ikke nærmere.

I 2003 kan man markere flere objekterne hvis objektet er formateret til alt andet end "på linie med tekst"

Det samme gælder for 2007, bortset fra at der SKAL objekterne som skal markeres stå i et lærred. Når tingene er grupperet kan man dog flytte dem ud af lærredet og derefter kan man gruppere og dele op som man vil. Mærkeligt at man skal starte med tingene i et lærred.