Avatar billede zliber Nybegynder
04. marts 2009 - 23:25 Der er 2 kommentarer

Skærmtastatur ved opstart

Hej,
Jeg fik leget lidt med skærmtastaturet der er indbygget i Windows, og nu starter det op hver gang jeg starter computeren op.
Det har jeg ikke lige behov for, men jeg aner ikke hvor jeg skal fjerne det, så det ikke starter op sammen med Windows.

Det ligger ikke under start i startmenuen.
Jeg har kigget i MSCONFIG, men jeg ved ikke hvad den hedder derinde, hvis den skulle ligge der.
Jeg kan heller ikke finde .exe filen på computeren, så jeg bare kunne slette den.

Kan i hjælpe mig?

Hilsen zliber
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2009 - 23:44 #1
Fjern Skærmtastatur
Hvis du ikke kan fjerne skærmtastaturet i Vista gør følgende:
Åbn kontrolpanelet.
Åbn derefter Øget tilgængelighed.
Tryk på "brug computeren uden en mus eller et tastatur".
Fjern fluebenet i "brug skærmtastatur" og tryk på "Gem".
Lad være med at trykke på anvend først, for så virker det ikke.

Sakset herfra: http://www.lpjensen.dk/windows_tips.php
Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
06. juni 2019 - 09:17 #2
Vedr. Vis skærmtastatur ved login i windows 10 uden fysisk tastatur

Jeg var engang udsat for at mit fysiske trådløse tastatur ikke virkede ved opstart af windows kun den trådløse mus virkede.

Der var krav om adgangskode så logonbilledet stod stille og ventede på mit input

Men jeg husker der var nogle ikoner i nederste højtre proceslinie bl.a ikon for adgang til netværk men også et ikon for skærmtastatur og da jeg klikkede på det kom skærmtastaturet op på skærmen og jeg kunne indtaste min adgangskode

Nu kan jeg ikke huske hvordan dette egentlig lod sig gøre mere og har bestilt et nyt usb-keyboard så jeg kan logge ind hvis mit trådløse tastatur skulle strejke igen det er jeg nemlig hundeangst for at det kan ske.

I mellemtiden har jeg indtil videre fjernet kravet om indtastning af både pinkode og adgangskode ved logon.