Avatar billede migduvednok Nybegynder
09. marts 2009 - 21:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel 07 - projekteret resultat for månedlige antal downloads

jeg har et regneark over antal downloads i de forskellige måneder. Men nu vil jeg lave PROJEKTERET resultat, altså så jeg allerede eks. d. 10 marts kan se antal downloads, taste dem ind i feltet for det samlede resultat, skrive datoen jeg foretager projekteringen i og på baggrund af det regne det om til månedens projekterede samlede antal downloads.

månedens samlede antal downloads hedder N9, feltet jeg skriver månedsdagen i / datoen som jeg foretager projekteringen i hedder N11, og det projekterede månedsresultat hedder N12.

Jeg har forsøgt mig med =N9/N11*30 men det virker bestemt ikke - 2 timers eksperimenteren har heller ikke bragt noget med sig.

HVILKEN KODE/FORMEL ER DET JEG SKAL TASTE IND??
Og skal nogen af felterne være dato-format eller er det okay at det bar er numre? (det er fint at antal dage i måneden altid er 30, det behøver ikke at være så milimeternøjagtigt)
Avatar billede migduvednok Nybegynder
10. marts 2009 - 15:35 #1
/bump
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
16. marts 2009 - 16:40 #2
Prøv med:

=N9/DAG(N11)*30
Avatar billede migduvednok Nybegynder
19. marts 2009 - 20:34 #3
nej, det fungerer ikke desværre ;-(
Avatar billede migduvednok Nybegynder
19. marts 2009 - 20:34 #4
lukket
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
23. marts 2009 - 17:53 #5
Forslag:

I stedet for blot at lukke, kunne du beskrive hvorfor det ikke virker samt hvilke dataformater du benytter.

På den måde kunne det ønskede resultat have været inden for rækkevidde.

:=/