Avatar billede mortenernst Juniormester
11. marts 2009 - 08:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

iTunes-hjælp!

Jeg har brug for en 100% sikker metode til at flytte hele mit iTunes-bibliotek til en anden destination, således at det stadig vil være fuldt funktionsdygtigt (= så iTunes henter fra og automatisk lægger nye filer ind på den nye destination). Jeg har på Apples egen hjælpeside fundet svaret på, hvad jeg skal gøre, hvis jeg får en ny pc, så det er nogenlunde klart, men min alternative løsningsmodel er at anskaffe en netværksharddisk (så jeg kan streame min musik direkte fra den) og lægge al min musik der. Jeg har tidligere selv skiftet biblioteksdestinationen fra C-drevet til en almindelig ekstern harddisk, hvor det ligger nu, men dér endte det med at jeg måtte ind og dobbeltklikke på hver enkelt sang for at få iTunes til at genkende dem! Da jeg i mellemtiden har over 30GB musik liggende vil jeg MEGET nødig ud i en lignende situation! Spørgsmålet er altså: Kan man flytte hele iTunesbiblioteket til en anden harddisk (så det fungerer!!) med ét hug? NB: da det er meget vigtigt for mig er der 200 point på spil til den der har en sikker løsning!
Avatar billede misbruger Nybegynder
11. marts 2009 - 09:20 #1
Mener den lette løsning er at skifte dit bibliotek (music folder), for hvor musikken ligger, og så vælger du "konsolider".

Konsolider, er en funktion indbygget i iTunes, således at alt musik du har liggende på forskellige steder i forskellige foldere, bliver overført til den respektive music mappe, som du har defineret.
Avatar billede mortenernst Juniormester
11. marts 2009 - 11:29 #2
Hvis det er så enkelt, og det rent faktisk virker, så har du fuldt ud fortjent pointene! Jeg er dog lige nødt til at spørge om det der med at skifte 'music folder'/bibliotek - Hvordan gør jeg lige det, når den nye destination ikke har nogen iTunes-mapper liggende? Skal jeg simpelthen bare henvise til det nye drev (og så sker overflytningen af musikken automatisk, når jeg trykker konsolider?), eller skal jeg klippe/kopiere den nuværende iTunesmappe og sætte den ind på det nye drev først?
Avatar billede misbruger Nybegynder
11. marts 2009 - 12:02 #3
iTunes fungere sådan at du kan have musik liggende i mange forskellige mapper, dens biblioteks fil henviser blot til hvor de ligger, men når så man konsolidere, så trækker den musik filerne over i den mappe der er angivet under ens iTunes profil.

I iTunes under indstillinger, kan du vælge hvilken mappe der skal bruges som din personal music folder.