Avatar billede alalalalala Nybegynder
16. marts 2009 - 17:57 Der er 6 kommentarer

HFS+ problem under Ubuntu

Hej

Jeg har en ekstern harddisk med hfs+ filsystem da det er det eneste filsystem med support for store filer min xbox 360 kan læse.

Jeg har formateret den i Windows ved hjælp af programmet macdrive og der virker det perfekt. Men under Ubuntu kan jeg ikke få skrive adgang til disken, dog virker læse adgang upåklageligt.

Jeg har fundet ud af at Ubunutu som standard skulle understøtte skrivning på hfs+ hvis man slår journaling på disken fra, men da jeg ikke har adgang til en mac har jeg, efter hvad jeg har læst mig frem til, ikke rigtigt mulighed for at gøre dette.

Så mit spørgsmål er, er der noget jeg kan gøre for at få ubuntu til at lade mig skrive til disken uden at slå journaling fra, eller er der mulighed for at slå det fra uden adgang til en mac?

Det skal lige siges at jeg er helt ny i linux så en eventuel løsning må gerne forklares på idiot niveau. :)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2009 - 19:20 #1
Kan du ikke bruge NTFS filsystem??
Avatar billede alalalalala Nybegynder
16. marts 2009 - 19:26 #2
Xboxen understøtter desværre ikke NTFS, så den går ikke.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2009 - 19:37 #3
Og du har set denne http://www.ardistech.com/hfsplus/ ??
Avatar billede alalalalala Nybegynder
16. marts 2009 - 20:15 #4
Jeg har rodet lidt med dem tidligere, og jeg fik samme resultat som de drivers der er indbygget i ubuntu.
Enten gjore jeg noget forkert (meget muligt, som sagt er jeg ikke helt sikker på hvordan tingene virker i linux endnu) eller også har de samme problemer som standard driverne.
Avatar billede alalalalala Nybegynder
23. marts 2009 - 21:21 #5
Det ser ikke lovende ud for mit spørgsmål :(
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 13:47 #6
har du løst problemet eller er du stadig interesseret??