Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
16. marts 2009 - 21:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Formateret ved en fejl...

Hej Allem,

Ja, jeg vil jo helst være anonym. Jeg har gjort det geniale at jeg i forbindelse med installation af Ubuntu på min computer ved hjælp af WUBI og derefter LVPM til at flytte den til en anden partition; har formået at vælge mit NAS disklager!

Dette opdagede jeg efter 15-30 sekunder, hvor LVPM altså har klaret at genere NAS (via USB) ganske gevaldigt. Nok til at den ikke længere kan vise nogen af de filer der findes på den (300 GB).

Jeg er virkelig ude at s.... med det her! Er der nogen der har en måde eller ide til hvordan man kan rekonstruere denne data. Jeg er ret sikker på at data rent praktisk ikke er slettet - tvivler på den via USB kan nå at slette særlig meget på max 30 sekunder.

Nogen der har en idé?

jakslev
Avatar billede b-and Novice
16. marts 2009 - 23:20 #1
Det der lige springer mig i øjnene er en systemgendannelse til før du var uheldig…

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/gendan_din_computer.htm
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
17. marts 2009 - 00:01 #2
mhh kunn evære testet.. men min NAS er en ekstern hard disk..
Tror ikke den kan gendanness. sidder lige nu og maser med TestDisk som leder efter partition tabeller.. men det ser sort ud..
17. marts 2009 - 00:30 #3
(http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/gendan_din_computer.htm hjælper ikke en bønne her - det vil genoprette SYSTEMFILER og det er der jo ikke tale om her ...)
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
17. marts 2009 - 00:50 #4
Nope.. desværre..
Er der nogen der kender et godt program der kan klare at finde partitions der har mistet deres reference punkter.. partition magic?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 07:36 #5
det her kan men det eer et købe program

http://www.recovermyfiles.com/

husk at se deres video hvordan du gør.

http://www.recovermyfiles.com/recover-screenshot-main.php

det er ikke let men jeg ved det kan lade sig gøre fordi jeg har prøvet i en anden version for år tilbage.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. marts 2009 - 08:04 #6
Jeg ved ikke om det her kan bruges i dit tilfælle, men du kan jo prøve.
http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
17. marts 2009 - 09:55 #7
Skal prøve - er allerede ved at se på Christophes program og taler med ham. Men måske det hjælper med guiden på dansk! Tak for hjælpen.. will keep you posted...
Avatar billede Jensen DK Novice
17. marts 2009 - 10:16 #8
Hvem er Christophes ? du kan bruge google til at få oversat fra engelsk til dansk.
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
17. marts 2009 - 10:32 #9
Hej Silbidor,

Christophe Grenier er ham der har lavet TestDisk som du henviste til på Helge C's side. Umiddelbart tvivler jeg også på at det var sproget der var problemet.. kom ikke  meget videre på Helges hjemmeside, men kan se han tilbyder at gøre sit bedste for 400 kr. Så er det bare lidt noget ged man ikke bor i Danmark :os

jakslev
Avatar billede Jensen DK Novice
17. marts 2009 - 10:47 #10
jeg havde ikke nærlæst den vejledning,så derfor spurgte jeg hvem det var, helge bor ovre i det mørke jylland ved Toftlund i nærheden af Gram, ved bare at den har hjulpet mange der bruger XP og Vista,og da det er et linux program regnede jeg med at du kunne bruge det, går du ind på Google, så henne til højre står der sprogværktøjer klik på det, kopier teksten ind og vælg oversæt til dansk.
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
17. marts 2009 - 11:04 #11
Treat me nice - er du sikker på det program kan?
Har du erfaring med det?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. marts 2009 - 11:11 #12
Som jeg skrev det virker i XP og vista hvorfor så ikke også i ubuntu.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 11:13 #13
den slags erfaring vil jeg godt undvære - men i det store hele hvis du ikke vil betale en prof. for det er det jo vejen

for 2 år siden gendannnede jeg med en ældre version uden at have en skid forstand på det 99.99% af en fuldstændig geninstalleret styresystem og med fjernede partitioner. måtte oprette nye da alt var låst.

det eneste den ikke kunne gendanne var min bankfil og tak for at den ikke kunne det.

der er jo en årsag til at de har lavet det program og bliver ved med at lave nye versioner.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 11:18 #14
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
17. marts 2009 - 12:09 #15
Hej Treat me nice,

Jeg er ved at køre deres demo igennem mit system for at se om den finder noget. Hvis den virker er de 70 euro jo en meget lille pris!

UPDATE følger:

Jeg har testet Recover my Files og JA det ser sgu ud til at de kan hjælpe mig (næste problem er så hvor fanden jeg skal gøre af 300Gb data når jeg kun har 120 Gb på min laptop - men det er jo det der hedder et lukskusproblem :o))) )

Jeg vil dog lige give Christophe en chance til at sige mig om det er noget han kan hjælpe med. Vil jo blive gladere hvis det er open source.. var jo lissom det der var hele idéen med at skifte til Linux..

Keeping you posted!

jakslev
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 13:28 #16
ja livet er ikke let og så kom computeren der skulle gøre vores hverdag lettere - der er bare det problem at de dygtigste også tror de er de bedste. de satans programører der laver fejl i et styresytem du køber i dyre domme og selv må finde ud af.

se bare på microsoft og deres fejlmeldings system

der er fundet en fejl i device driver - ja tak for det - det er da rart at vide ikke - var det ikke bedre der stod hvordan eller hvor du kunne rette den.

sådan er der så meget
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
19. marts 2009 - 10:10 #17
Hej Alle,

Ved ikke om man må lave reklamer her - det må man garanteret ikke, men lad mig sige at på trods af at Treatmenice ikke rigtig bidrog med nogen teknisk viden; så er det han foreslog den absolut bedste løsning!

Treat me nice kast et svar!

jakslev

PS: Hvis der er nogen der er i samme problem siger I lige til så skal jeg se om jeg kan hjælpe jer nu hvor jeg HAR investeret i systemet :o) nudge nudge - say no more!
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 10:21 #18
hvis du gider kan du lave en gennemgang af det til andre brugere og lægge det her ind under guides.

jeg bruger lige lejligheden til at ytre det her:
jeg har lige begyndt at interessere mig lidt for det her program der skulle være gratis for os almene brugere.

det handler om at fjernstyre en andens pc online d.v. s at du ikke fysisk behøver at være til stede.

http://www.teamviewer.com/da/products/firststeps.aspx

m.v.h
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
19. marts 2009 - 11:48 #19
Det jeg gjorde var simpelthen at så snart jeg erkendte at jeg havde ødelagt min harddisk slukkede jeg den. Det er jo naturligvis let når det er en ekstern harddisk men mere kompliceret hvis det er hoved partition på ens computer!

Jeg hentede derefter en demo version af RecoverMyFiles fra deres hjemmeside og kørte en search på harddisken (dette tog ca. 1 time på 300 GB disk). Denne kom frem med information om hvad der var på disken og viste filstrukturen. Juhu!

Købte derefter den fulde version fra hjemmesiden og gik i gang med at tømme drevet for gamle filer.

Det mest underholdende / forvirrende er at man faktisk også ser andre filer som man har slettet tidligere!!!