Avatar billede kentm Nybegynder
17. marts 2009 - 21:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at flytte 200.000 filer til ny webserver...

Hejsa.

Jeg har købt en ny webserver, og skal derfor have flyttet alt over på den nye server.

Det er Cent(os) servere begge to, og har omkring 200.000 filer der ligger inde i root/var, der skal flyttes.

Jeg bruger normalt WinSCP til at rode i root med, da jeg ikke kan hitte ud af andet.

Men nu skal jeg flytte de her 200.000 filer (fylder næsten ingenting - indeholder kun tekst med brugeroplysninger), men tager det over 2 dage bare at kopier det ned på min computer, og så skal det jo op igen. (får ikke lov til at flytte det uden "store local")

Nogen der kan hjælpe med en måde jeg kan flytte de direkte til den nye webserver, eller kender en hurtigere måde at kopier det ned på computeren., for WINSCP har det med at gå ned når det har hentet i nogle timer i træk.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2009 - 21:05 #1
Hvis du har SSH adgang på begge maskiner kan du jo oprette en SSH forbindelse mellem dem og hive dem direkte.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2009 - 21:10 #2
Lav en gzippet tar fil - overfør - og pak den ud.
Avatar billede kentm Nybegynder
17. marts 2009 - 21:32 #3
Der er mulighed for at lave et SSH windue i WinSCP, men kender ikke noget til koderne..

Kan I hjælpe med dette? det lyder måske hurtigst at pakke det til en fejl, som erikjacobsen foreslår.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2009 - 23:55 #4
(utestet) I en shell på den fra-maskinen, i /root

  tar -cvfz fil.tar.gz var

overfør filen, og på til-maskinen i /root

  tar -xvfz fil.tar.gz
Avatar billede kentm Nybegynder
18. marts 2009 - 09:59 #5
tak.. skal lige forstå det, for det er nemment at pakke hele mappen ned.. så der du skriver "fil", skal jeg bare skrive mappe navnet ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2009 - 10:03 #6
"fil" er et filnavn du selv finder på. "var" er mappenavnet, så vidt jeg forstod fra spørgsmålet.
Avatar billede justrace Novice
19. marts 2009 - 08:13 #7
Har CentOS ikke en total-backup funktion?

Så laver du en backup, og henter backup'en med den nye server. Virker bedst på en ny-installeret server, og laver den nye server til en magen til den gamle.
Avatar billede kentm Nybegynder
25. marts 2009 - 10:46 #8
erikjacobsen ->
Mange tak for din hjælp!! - jeg fik pakket det hele ned, og pakket det ud igen. - Programmet drillede, og fik løst det igår, så har ik lige fået svaret dig.

Hvis der nogle der mener de er blevet snydt for point er de velkommen til at ligge et svar. - Det var dog erikjacobsen's svar jeg har brugt :)
Avatar billede justrace Novice
25. marts 2009 - 11:54 #9
Godt det blev løst. Hvis det er eriks svar du brugte, så skal du ikke give andre point.