Avatar billede nina84 Nybegynder
19. marts 2009 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til vandmærke funktion

Hej Eksperter!

Jeg prøver at lave en vandmærke funktion med PNG-24, således jeg kan benytte alpha channel (opacity).

Dog får jeg flg.: fejl, jeg aner ikke hvorfor:

Warning: imagesx(): supplied argument is not a valid Image resource in C:\SRV\wamp\www\watermark2.php on line 4

Warning: imagesy(): supplied argument is not a valid Image resource in C:\SRV\wamp\www\watermark2.php on line 5

Warning: imagesx(): supplied argument is not a valid Image resource in C:\SRV\wamp\www\watermark2.php on line 6

Warning: imagesy(): supplied argument is not a valid Image resource in C:\SRV\wamp\www\watermark2.php on line 7

Warning: imagealphablending(): supplied argument is not a valid Image resource in C:\SRV\wamp\www\watermark2.php on line 10

Warning: imagecopy(): supplied argument is not a valid Image resource in C:\SRV\wamp\www\watermark2.php on line 11

<?php

function watermark($image, $watermark){
    $bwidth  = imagesx($image);
    $bheight = imagesy($image);
    $lwidth  = imagesx($watermark);
    $lheight = imagesy($watermark);
    $src_x = $bwidth - ($lwidth + 5);
    $src_y = $bheight - ($lheight + 5);
    ImageAlphaBlending($image, true);
    ImageCopy($image,$watermark,$src_x,$src_y,0,0,$lwidth,$lheight);
}

watermark("test.jpg", "watermark.png");
?>

Håber i kan hjælpe mig på vej, på forhånd tak :)))
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. marts 2009 - 13:47 #1
Du skal først indlæse billede med f.eks. imagecreatefromjpg()
Avatar billede nina84 Nybegynder
19. marts 2009 - 14:36 #2
Hej Jakobdo.

Tusind tak for din hjælp.

Smid et svar, så acceptere jeg fluks!

/Nina
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. marts 2009 - 15:04 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. marts 2009 - 20:37 #4
Takker for point.