Avatar billede vixn Nybegynder
22. marts 2009 - 17:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rengøring af zepto 6615wd

Jeg har i lidt over 2 år haft min laptop, og har ikke haft videre ting at beklage mig over.

Nu er jeg begyndt at få en del problemer med varme, og efter samtale med zepto's support afdeling vil de mene der er tale om at der kan sidde støvansamlinger inde i computeren.

Min muligheder er således at jeg kan vælge at betale over 500kr. for at få den rengjort af zepto, eller gøre det selv.

Derfor vil jeg gerne høre om der er en her på siden der kan komme med en udførlig guide til hvordan, og evt. supplere med billeder?
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2009 - 18:20 #1
Hvis du f.eks har brugt din bærebare hvor den har været støv eller du har brugt den i sengen eller andet sted der kan fnullere - så prøv lige at se køleribberne igennem
Der er tit på de bærebare pc`ere, en lille blæser klap i bunden som kan tages af og du kommer ind til selve køleren, gør den rent med en vatpind.
Tillige er der nogle køleribber - kan både være i bund /siden og bagpå, de skal også rengøres.
Hvis ikke du kan åbne og komme ind til køleren, så gå i den lokale computer biks og køb en dåse komprimeret luft og rens (blæs) i gennem samtlige køleribber

Lidt billeder af køler:
http://www.instructables.com/id/Cleaning-Your-Laptop-Cooling-System/
Jeg kan desværre ikke finde andre guides end disse:

http://belial.altervista.org/linuz/index.php?showdetails=clean

Klik på "Click here to start download.." - klik på Åbn for at se PDF filen
http://www.mediafire.com/?e2x9jtxw1jy

Trykluft på spraydåse:
http://studiedata.dk/shop/inline-trykluftsdaase-6231p.html
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2009 - 18:46 #2
500kr er sgu billigt. Hvis du laver noget lort når du har den skilt ad skal du formentligt have en ny maskine. Hvis Zepto laver noget lort skal de udbedre fejlen!
Avatar billede vixn Nybegynder
23. marts 2009 - 11:02 #3
#1 Det giver mig desværre ikke de informationer jeg skal bruge til netop min zepto 6615wd.

Ellers tak

#2 Jeg har hørt at rep. tiden hos zepto er lang, og jeg kan ikke undvære min laptop, derfor vil jeg gerne gøre det selv. Jeg er sikker på at jeg nok skal kunne håndtere elektronikken uden det går i stykker :) Helt grøn på området er jeg ikke, jeg støder bare på problemer denne gang, fordi jeg ikke har erfaring med at åbne op for zeptoen ;)
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2009 - 13:03 #4
Tja, så er der nok kun Zepto tilbage - jeg har ihvertfald ikke set nogen som helst manualer over de forskellige Zepto modeller hvor man kan se hvordan du kan skille dem ad.

ftp://ftp.zepto.dk/

http://www.zepto.dk/Information/Default.aspx?informationid=22

Men mange gange er det nok at kunne blæse med f.eks luft.
Dog vil det være nødvendigt at skille den af for at rense den for støv osv. der har været fugtig/klæbrig/cigaretrøg osv. og det derved sidder uhjælpelig fast i ribber/køler vinger
Avatar billede vixn Nybegynder
23. marts 2009 - 16:10 #5
Jeg har prøvet at blæse med luft på dåse, men dette løser ikke problemet andet end gangske få timer.

Jeg søger stadigvæk en guide der beskriver hvilke skruer, hvilke moduler og i hvilken rækkefølge hvad skal tages af for at man kan komme til at åbne for computeren, så man kan tage eventuelle støvklumper ud.
Avatar billede vixn Nybegynder
23. marts 2009 - 21:13 #6
bump
Avatar billede vixn Nybegynder
11. april 2009 - 20:16 #7
Jeg fandt hvad jeg skulle bruge på dette link:
http://www.marko-schaefer.de/gallery2/main.php?g2_itemId=1173

Samt en udførlig guide til hvordan jeg skulle skille min laptop ad her:
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=24&tid=473717

Har efterfølgende opdateret BIOS endnu engang, samt installeret ny gfx driver, hvilket lader til at have løst mine problemer.

Håber et eller andet sted på at det hjælper andre end mig også :)
Avatar billede alloedee Nybegynder
10. juni 2009 - 20:20 #8
Year!

Haha, jeg elsker tyskere. Har præcis samme problem, så jeg er virkelig glad for at du gad poste den guide :)