Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. marts 2009 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af netværks printer

Har købt en Samsung ML-4551ND laserprinter.

http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=computersperipherals&type=computersperipherals&subtype=monolaser&model_cd=ML-4551NDR/SEE

Først problem opstod da jeg opdagede at jeg havde misforstået begreberne netværksfunktionalitet, med trådløsnetværk.

Da jeg ikke kunne sætte den op som  trådløs netværksprinter, regnede jeg med at alt jeg skulle gøre var at koble et netværkskabel fra printeren, direkte ind i udgangen LAN 1, på min trådløse router - men dette syntes ikke at fungere.

Mangler jeg eventuel en dimmer, eller skulle det virke?
Avatar billede khawk2k Nybegynder
24. marts 2009 - 21:47 #1
Den skal konfigureres først enten ved hjælp af medfølgende programmer eller direkte på printeren.

Anvisning på  hvordan du gør kan findes på side 26-27 i din manual (kan hentes her: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200901/20090105110747140/GUIDE_DANISH.pdf)

Hvis du har brug for yderligere oplysninger kan du bare sige til.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. marts 2009 - 22:11 #2
Jeg har gentagne gange konfigureret printeren ( vil jeg mene )
Som beskevet har jeg valgt TCP/IP
Sat den til statisk.
Trykket OK, ved printerens eget 'forslag' til
IP: 192.0.0.192
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standart port: 192.0.0.192

Efter jeg smider printer driver cd'en i den bærbare, kan den ikke finde nogen printer, og hvis jeg manuelt går ind og tildeler IP og Port, får jeg fejlmeldingen:

Enheden "192.0.0.192" kan ikke indentificeres.

(har slået min windows firewall fra, under forsøgene)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. marts 2009 - 22:32 #3
Seneste nyt:
Hvis jeg manuaelt går ind og tildeler printeren, routers IP så virker printeren, men min internet forbindelse ryger.

Det er vel ikke normalt, at man skal vælge enten det ene, eller andet - kan man ikke have begge?
Avatar billede khawk2k Nybegynder
25. marts 2009 - 05:03 #4
Du skal sørge for at printerens opsætning passer til dit øvrige netværk.

Hvis vi går ud fra at din pc er sat op til at have følgende netværksindstillinger:
IP: 192.168.1.2
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standart port: 192.168.1.1

Så kan du sætte printeren til at have følgende oplysninger:
IP: 192.168.1.x (hvor x er et tal mellem 3 og 253, der ikke er brugt af andre enheder på dit netværk.)
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standart port: 192.168.1.1 (samme port som din pc har som gateway - det er routerens ip-adresse)

Hvis dette ikke er tydeligt nok for dig så bliver jeg nødt til lige at få dig til at skrive netværksoplysningerne fra din pc. Såfremt du har brug for hjælp til at finde disse oplysninger, så skal jeg vide hvilket operativsystem du bruger for at kunne fortælle fremgangsmåden til at finde oplysningerne.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
25. marts 2009 - 15:22 #5
Perfekt formuleret - mere klart i spyttet, kan det næppe blive.
Virker perfekt. Tusinde tak for hjælpen.