Avatar billede ne-no Nybegynder
26. marts 2009 - 10:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

NTFS permissions ?

Jeg har købt dette script, ses på denne hjemmeside.
http://www.phplivesupport.com/

Men efter at have fået det downloaded og uploaded til min server skal der ændringer til i en af mapperne, "web".

Change the permissions for the web folder to 777, chmod -->
Dette har jeg fået gjort.

Windows - Set the NTFS permissions so that the IIS web user has FULL CONTROL to the phplive/web/ directory. -->

Har prøvet alt muligt, men det er som om at det ikke kan lade sig gøre på min computer.

Jeg har Windows XP.

Det er denne fejl der kommer når jeg går ind på URL'en:

'session.save_path' biblioteket ikke indstillet! Angiv venligst dine session.save_path i din php.ini fil. Det er normalt indstillet til / tmp for UNIX, C: Temp for vinduer. Når du har gjort dette, skal du genindlæse denne side.

Øhm jeg er ikke den store kode-mester, men er der nogen som muligvis kan hjælpe og har forstand på dette?
Avatar billede ne-no Nybegynder
27. marts 2009 - 15:36 #1
Er der nogle som kan hjælpe mig med at installere og sætte dette script op på min server???
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. marts 2009 - 21:48 #2
Hmmm

Du skal vide at chmod 777 er en linux commando der betyder at du giver read, write og exececute til både bruger, gruppe og ejer på det bibliotek eller fil hvor du gør det.

Det kunne tyde på at du ikke har sat de rigtige adgangstilladelser.

På en IIS findes en bruger der hedder IISUSER_servernavn. Denne bruger skal have fuld cvontroll til phplive/web/ og det gøres ved at højreklikke phplive og sætte sikkerheden så iisuser_servernavn har fuld controll og så huske at krydse af at det skal nedarves til underbiblioteker