Avatar billede champfan Praktikant
27. marts 2009 - 18:58 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg forbindelse til Airport Express med en pc

Jeg har et Apple Airport Express netværk til min iMac, og nu vil jeg tilslutte min bærbare Windows pc. Pc'en ser Airport på listen, og jeg har også logget mig på med password, men af en eller anden grund er der ikke forbindelse til Internettet. Jeg har slået firewall fra for en sikkerheds skyld.

Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede champfan Praktikant
27. marts 2009 - 19:01 #1
Jeg skal lige tilføje, at jeg har installeret Airport Express softwaren på pc'en, men den kan ikke se routeren, når der ledes.
Avatar billede denvers Nybegynder
27. marts 2009 - 21:17 #2
Der skulle ikke være nogen forskel på om du søger gennem Airport Utility fra en windows maskine eller en mac. Dog, skal du først være logget på dit airport net, før Airport Utility kan finde din express ?

Nogle gange har jeg erfaret at det er nødvendigt at resette en express, og så sætte den op i windows - hvorefter mac'en fint kan finde den også.
Avatar billede champfan Praktikant
28. marts 2009 - 00:13 #3
Tak for rådet. Efter adskillige forsøg gjorde jeg lige den berømte Windows-manøvre: Genstart - og voila... så var der hul. Mærkeligt.

Man bli'r mere og mere glad for sin Mac.
Avatar billede denvers Nybegynder
08. april 2009 - 10:06 #4
Arh ja, sådan en windåse skal jo genstartes for at virke :) Nogle gange glemmer man hvor besværligt det kan være ...