Avatar billede zenne Novice
28. marts 2009 - 15:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVI til HDMI! Lyden kradser

Hejsa

Jeg har lige anskaffet mig en ny PC med et GTX260 grafikkort. Når jeg forbinder min stationære til PC'en, via DVI til HDMI. Så kommer der en skrattende/kradsende lyd på TV'et. Oplevede det ikke på min gamle stationære, hvor jeg brugte samme kabel og samme forbindelsesmetode. Er grafikkortet deffekt, eller prøver TV'et at hive lyd ud af et DVI kabel? Håber I kan hjælpe:)

Tak!
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. marts 2009 - 15:20 #1
Hej..
Du bruger Win Vista.. ?

(Hvis ja)

1.højre klik med musen på iconet lyd nede i højre hjørne og "afspilning enheder" +
og så skal du lige trykke en gang på den lyd enhed -
dernæst "egenskaber" + "tone" (her kan du skrue op og ned på Bass og diskant)
"avancerede"
her kan du lave Bit/Hz om (som du lige selv må prøve dig frem til.

2.Du kan også prøve at slå eks. CD/MIC/LINE-IN/-Lyd osv fra..
Avatar billede zenne Novice
28. marts 2009 - 15:41 #2
Hej
Ja jeg bruger Vista (64bit).

Jeg har følgende afspilnings enheder:

"Speakers - Realtek High Definitation Audio
working"

"Realtek Digital Output
Realtek High Definiation Audio
working"

Hvilken af disse skal der rodes med? :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. marts 2009 - 15:56 #3
den enhed som du bruger (grøn V)..
Avatar billede zenne Novice
02. februar 2010 - 13:13 #4
Lukket.