Avatar billede torbend Nybegynder
28. marts 2009 - 20:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dur Linux/Ubuntu?

Jeg er meget tændt på at skifte styresystem!

Hvad skal jeg vælge og hvordan!

Mange hilsener
Torben
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. marts 2009 - 20:45 #1
Hvad skal du bruge det til? Hvorfor vil du skifte?
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. marts 2009 - 20:46 #2
Jeg vil sige det kommer meget an på hvad du skal bruge det til?

Men, ellers kort fortalt, ja. Hvis vi snakker linux, så afhænger dit distro valg af temperament, og hvad du "vil" med Linux.

En god begynder distro kunne være som du selv nævner være Ubuntu. Debian, er nu også kommet rigtig godt med. Og Ubuntu bygger på Debian.
Avatar billede torbend Nybegynder
29. marts 2009 - 18:03 #3
Hej Erik
Jeg er for det første utilfreds med Microsofts politiker og jeg synes at jeg skylder alternativer en chance!
Ikke mindst fordi de er gratis :-)

Desuden synes jeg at vi alle skylder Opensource ideologien en kæmpechance.
Avatar billede torbend Nybegynder
29. marts 2009 - 18:06 #4
Hej Lasse

Jeg prøver Ubuntu.

Tak for hjælpen.

Skal nok lade jer gutter vide hvad jeg oplever :-)

Skriv et svar!
Avatar billede torbend Nybegynder
29. marts 2009 - 18:37 #5
Skriv et svar :-)
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. marts 2009 - 09:17 #6
Svar.. :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. marts 2009 - 18:48 #7
Hver opmærksom på at du ikke skal regne med at dine windows applikationer virker under linux. Når jeg skriver regner, så er det fordi at man kan nogen af dem via crossover plugin, eller wine. Jeg vil ikke anbefale nogen af dem.

Find hellere et linux alternativ. :)