Avatar billede pf3r7 Nybegynder
02. april 2009 - 08:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Western Digital "homebook" 2x500gb i raid.

Goddag alle sammen :) jeg står med et rigtigt dumt problem.. har boet på hotel i nogle uger, og har derfor taget min 1TB disk med.. Det er en ekstern Homebook, mener jeg den hedder, der består af 2 x 500 gb diske som er sat i raid.

Igår kom jeg til at smide den på gulvet (dont ask) og når jeg "booter" disken, så kan man høre den stiger i omdrejninger, men så går den ned i hastighed igen, gør dét et par gange, og så siger den ellers som den plejer, men der er ingen kontakt til disken.

Har fået at vide at det kan være armen på den ene disk som er gået i stykker, og kan skiftes for ca 500kr. Er dette sandt? nogen der ved om jeg kan redde min data? affektionsværdi af billeder er meget meget høj, så pris er umiddelbart ingen hindring.

Håber folk har et svar :)
Avatar billede drenriza Nybegynder
02. april 2009 - 08:06 #1
Det lyder som om der er sket et head-crash, dette kan være meget slemt for dine data.

Prøv at ghost din disk med så lav en overførelses hastighed som mulig f.eks. 1bit af gangen, hvis du ikke kan det. Så forestiller jeg specialister.
Avatar billede pf3r7 Nybegynder
02. april 2009 - 08:49 #2
Er det ikke sådan ca umuligt at ghoste, når jeg ikke engang kan få kontakt til enheden?
Avatar billede pf3r7 Nybegynder
16. april 2013 - 15:26 #3
Ingen svar.