Avatar billede x-pander Nybegynder
03. april 2009 - 22:39 Der er 1 løsning

Hvorfor er IPX så vigtig?

Hej.

Nu har jeg hele aftenen bøvlet med at få to computere til at kunne finde hinanden over et lokalt netværk. Det endte med at jeg afinstallerede firewall'en og i bare afmagt kiggede IPX-protokolen igennem hvor jeg fandt ud af at rammetype og netværksnummer var sat op til to forskellige ting på hver af dem.

Så derfor, hvorfor er den gamle IPX-protokol så vigtig for at få et netværk til at køre? Hvorfor kan to computere ikke bare køre med TCP/IP imellem sig på et lokalt netværk?

Jeg har i første omgang kun installeret IPX-protokolen for at være sikker på lidt ældre spil kunne køre over netværk.

På forhånd tak for svaret og husk det selv, en dag du bare IKKE kan få et par computere til at snakke sammen. Stupid old protocol!

Gerne et lidt teknisk svar, jeg ka ta det..
Avatar billede x-pander Nybegynder
09. april 2009 - 22:15 #1
Nå, lukker bare. Kommer her ikke så tit mere og får nok aldrig set et evt. svar.

God påske guys...