Avatar billede MADOlsen Forsker
06. april 2009 - 11:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TWAIN component i Delphi 2009

Jeg sidder og roder med et project i Delphi 2009, hvor jeg gerne skulle have adgang til en scanner vha. Twain. Jeg har prøvet at bruge Gustavo Daud's glimrende (virker det til) DelphiTwain (http://delphitwain.sourceforge.net), men jeg kan ikke få det til at virke.

Hvis jeg downloader det eksempel der ligger på siden (det der hedder "Full twain features"), virker det fint, hvis jeg kører den medfølgende og allerede kompilerede exe-fil ("Example.exe"). Men hvis jeg prøver at åbne projektet, og selv kompilere det, så kommer der ikke nogen Twain-enheder frem, når jeg vælger "select source". Når jeg kører den føromtalte exe-fil, viser min HP Scanjet 7650 sig elelrs lige så fint i Select source-dialogen.

Er der nogen der har erfaring med dette komponent i Delphi 2009, eller kender til et andet komponent der virker med denne version af Delphi?

På forhånd tak!

Mads
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. april 2009 - 18:21 #1
Har du prøvet, at skrive til Gustavo, og forklaret ham dit problem.
Kunne være, at han kunne give dig en fornuftig forklaring.
Der er´måske en eller anden afhængighed, som du ikke er opmærsom på.
/ptj_11
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. april 2009 - 08:14 #2
Jeps, det har jeg. Men han har ikke svaret endnu, og så tænkte jeg, at der muligvis var andre der havde haft samme problem, og så bare været bedre end mig til at få det løst... :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. april 2009 - 15:34 #3
OK, så har jeg desværre ikke noget andet bud.
/ptj_11
Avatar billede MADOlsen Forsker
08. juni 2009 - 08:54 #4
Efter at være blevet bedre til Delphi (var lige startet, da jeg stillede dette spørgsmål), og efter at jeg fik sat mig lidt bedre ind i det omtalte TWAIN-component, gik det op for mig, at grunden til at det ikke virkede var Delphi 2009's brug af unicode som standard. Så efter en omskrivning af Gustavo Daud's kode, virker det nu efter hensigten.
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. juni 2009 - 23:51 #5
Glæder mig.
Det bekræfter, at det kan betale sig at lære nyt hver dag, uanset hvor gammel man er.
Det er der mange derude, der kunne have godt af at erkende.
Tillykke med det.
/ptj_11