Avatar billede novokane Nybegynder
07. april 2009 - 03:36 Der er 2 kommentarer

Irriterende venstre/højre-kliks problem

Hej alle,

Der er opstået et irriterende problem med mit photoshop.
I menuen med brush,pencil,osv. skelner den ikke længere mellem højre- og venstreklik. Dvs. den åbner den lille menu, hver gang jeg vælger et item. Det er kun i den ene menu, at det er sådan. Ved layers,osv. er der ingen problemer.

Jeg har prøvet at geninstallere og har sågar prøvet at installere cs4, hvor problemet er det samme. det skal måske lige siges at jeg kører cs3. problemet opstød i forbindelse med nogle museproblemer jeg havde, TROR jeg - hvor jeg geninstallerede en musedriver. Har prøvet at geninstallere musedriveren, at afinstallere den før og efter installationen af photoshop, mv. intet hjælper.

Håber virkelig på hjælp, da det er et stort irritationsmoment.

På forhånd mange tak!
Avatar billede novokane Nybegynder
07. april 2009 - 03:41 #1
Opdagede lige endnu en ting, som er blevet underlig. Vinduerne (dvs. billederne) i photoshop, har fået den windows xp layout - altså med blå topbar og de tre knapper til højre.

Se evt. screenshot:
http://www.myupload.dk/showfile/198080de032.jpg

Der er også en forskel på højre- og venstreklik. Når jeg højreklikker, markere den som normalt de emner jeg holder musen over. Det gør den ikke når jeg venstreklikker. Altså i den pågældende menubar, som der er problemer med.

På forhånd tak :)
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2009 - 22:23 #2
Prøv at nulstille preferencefilen. Det kan du gøre ved at holde tasterne Ctrl. + alt. + shift nede når du starter Photoshop op men du skal trykke taster ned med det samme du åbner.