Avatar billede kennyjensen Nybegynder
09. april 2009 - 18:04 Der er 8 kommentarer

Opsætning af hjemmenetværk (1 PC og 1 PS3)

Hej alle her på eksperten

Jeg har et spørgsmål vedr. hjemmenetværk.

Hvad har jeg:
1 Bærbar computer med Windows Vista business
1 PlayStation 3
1 Linksys WRT54G router

Hvad skal der ske:
Jeg vil opret et netværk i min lejlighed, hvor pcén og ps3 kan være på nettet på samme tid. Og det skal være stabil og ikke lige som nu hvor kun en af tingene kan være på. Det skal være sådan at jeg kan hente musik, film og billeder på ps3 fra computeren.  Hvordan sætter jeg det hele op til det? Det skal helst skære helt ud i pap for mig, da jeg ikke er helt inde i det at det her med IP adresser, DHCP, Gateway, SUBnet, DNS og osv.

Jeg har stofanet med alwas on hvor jeg har tilmeldt MAC-adresse på den bærbare, PS3, routeren og min mobil som har WLAN. Skal jeg lave om på dette eller hvad? Nu hvor jeg få netværket op og køre.

Håber der er en som kan hjælpe mig.

Hilsen
Kenny
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
09. april 2009 - 18:18 #1
Hej..

Prøv at kigge her

LINK http://www.eksperten.dk/spm/818294
Avatar billede kennyjensen Nybegynder
09. april 2009 - 19:52 #2
Hej MichaelIWJ-IT

Jeg har nu læst det link du har sendt. Og det gå helt gal for mig ved alt det her med DMZ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 00:25 #3
Oki..

Smid et svar og tag selv point..

og oprette en ny tråd med navnet f.eks "Linksys WRT54G router"

(jeg er ikke selv så meget inden for router
og dem der har forstand på det læser sikkert kun efter
overskriften)..

Held og lykke med det ...
Avatar billede dustie Mester
27. april 2009 - 20:52 #4
Jeg kan ikke lige se hvad grunden skulle være til at sætte en PS3 i DMZ. DMZ er til ting der skal være åben adgang til ude fra internettet så som en mail server. Normalt skulle en PS3 virke fint bag en router uden der skal ændres i indstillingerne på den.
Avatar billede dustie Mester
27. april 2009 - 20:56 #5
Har du prøvet at sætte det til?

PS3'en skal sættes til DHCP i internet indstillinger. Det burde være nok. Deling af filer fra din vista maskine er så lidt noget andet. Der skal du have slået fildeling til og have delt nogle mapper. Det virker ok men personligt fortrækker jeg en lidt anden løsning (ps3mediaserver). Det giver en del flere muligheder og så undgår man de problemer der kan være med delte filer i vista. Sig til hvis der er noget der driller =)
27. april 2009 - 22:07 #6
Ja jeg har prøvet og sætte det til, med det virker ikke rigtig.

Hvad er det her ps3mediaserver for noget?

Men i fredags blev min computer stjålne, så lige nu venter jeg til jeg har en ny computer...

Men du må godt fortælle lidt om det her ps3mediaserver..
Avatar billede dustie Mester
27. april 2009 - 22:39 #7
Træls med din computer =(

ps3mediaserver er lavet til at dele filer fra en PC til en Playstation 3. Det smarte ved det er b.la. at det kan transcode. Dvs. hvis du har en film på din PC i et format som PS3'en ikke understøtter så kan det lave det om on-the-fly. Det eneste du behøver er altså at vælge filmen på din playstation under Film > ps3mediaserver > filmens navn > transcode - så spiller den =)

Du kan se det her:
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Avatar billede KongKlam Nybegynder
31. juli 2010 - 17:19 #8
Du siger noget om at dine enheder ikke kan være online på samme tid? Hvor mange Mac adresser har du plads til? Jeg har selv Stofa og man skal købe et family tillæg som giver plads til fem mac adresser på always on.