Avatar billede juste92 Nybegynder
09. april 2009 - 22:30 Der er 23 kommentarer

Ny Router

Godaften eksperten og god påske ;)
Her i huset skal vi have en ny router da vores Netgear WGR614 v2 simpelthen ikke er stabil nok..

Det vigtige..

1. Den SKAL være stabil

2. Den SKAL kunne håndtere at vi har en 10 Mbit bredbåndsforbindelse og den skal kunne udnytte det! (Vores nuværende kan MAX give hver person på nettet 430 kbit/sek)

3. Den SKAL kunne klare belastning da vi er 4 på nettet og 2 af os ofte downloader på den ene eller den anden måde, gamer el. lign.

Derfor må prisen komme i anden række, men den behøver self. ikke at koste en bondegård ;)
Egne erfaringer modtages med kyshånd ;)
Avatar billede swiatecki Novice
09. april 2009 - 23:30 #1
Linksys eller hvis det skal være endnu bedre: cisco (som er erhversklasse)
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 01:49 #2
Luft eller kobber netværk?
Avatar billede juste92 Nybegynder
10. april 2009 - 10:17 #3
#2
Har du et decideret bud ;)
Bare så jeg ikke ender med noget skrammel (har absolut ingen forstand på router køb)

#3
Der er 1 på kabel og 3 på trådløs ;)
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 10:38 #4
Har du prøvet at opgradere firmwaren i den Netgear du allerede har?

Linksys er helt klart et godt valg, men tror de fleste anerkendte laver udmærket udstyr. Men med trådløst vil der næsten altid være en grad af ustabilitet. Der er ret mange faktorer der kan drille signalet.

Til spil og download ville jeg ikke bruge trådløst, men kabel.
Til download kan man da selvfølgelig starte forfra, men i spil, der er det s'gu da p.... irriterende, at lige som den skiderik man har jagtet hele dagen endelig er på skudhold, og så fu.... det lige 1/1000 sek. og man er selv død. Så elsker man bare sit trådløse, ikke? Det sker ikke med kabel.
Avatar billede juste92 Nybegynder
10. april 2009 - 11:07 #5
Jeg har opgraderet firmwaren men det er det samme...
Den her grad af ustabilitet er bare ret stor ;)
Vores net kan gå ned bare af at jeg går på facebook efter jeg eks. har set video fra youtube el. lign... Hvad kan eks. have effekt på vores trådløse netværk?

Ja det er nøjagtig hvad der sker.. Det er så dejligt det med at den man lige skal til at nakke så smutter fordi man lagger af H ;)
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 11:18 #6
Prøv at ændre den kanal du bruger. Det kan være en enkelt til den ene eller anden side kan gøre underværker. Det kan også blive værre, men så prøv igen med en ny.

Hvis du går ind og tjekker, hvor mange trådløse netværk kan du så "se"?
Avatar billede juste92 Nybegynder
10. april 2009 - 12:06 #7
Jeg kan se 2 andre netværk men forbindelsen til dem eksisterer næsten ikke pga de er så langt væk.. Jeg kan ikke komme i tanke om mit password og brugernavn til routeren så kan ikke ændre så meget :/
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 12:18 #8
Hvordan har du så fået opgraderet den?

Prøv at holde reset inde, læs evt brugermanualen, for at resette den til fabriksindstillinger.
Avatar billede juste92 Nybegynder
10. april 2009 - 12:21 #9
Kunne godt password og brugernavn på daværende tidspunkt ;)
Bliver der ikke en masse problemer ud af det?
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 12:27 #10
Prøv med "admin" (Det kan ikke ændres) og enten "password" eller "1234".
Avatar billede juste92 Nybegynder
10. april 2009 - 12:29 #11
jaah har prøver de fleste standard pass'..
Men prøver nogle forskellige password.. jeg mener vi ændrede det engang prøver mig frem ;)
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 12:33 #12
Hvis du ikke kommer på det, kan du holde resetknappen inde indtil test-lampen begynder at blinke. ca. 10 sek.
Avatar billede juste92 Nybegynder
10. april 2009 - 13:17 #13
Så er jeg endelig kommet ind i routeren.. hvad er det jeg skal gøre?
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 13:29 #14
Start med at prøve at opdatere din firmware igen, der er sikkert kommet en nyere. Den sidste nye hedder 2.16, og kan hentes her: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/782
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 13:31 #15
HUSK AT BRUGE KABEL TIL OPGRADERING!!!!
Avatar billede juste92 Nybegynder
11. april 2009 - 12:42 #16
Nu har jeg prøvet at opgradere firmwaren, men det er allerede sket 2 gange i dag at nettet er gået ned :/
Hvad kan der være tilbage at gøre?
Avatar billede justrace Novice
11. april 2009 - 13:13 #17
Har du prøvet det med at ændre channel nummeret den bruger?
Avatar billede juste92 Nybegynder
11. april 2009 - 14:35 #18
prøver jeg (:
Avatar billede juste92 Nybegynder
11. april 2009 - 14:53 #19
nope... prøvede lige at ændre den fra 11 til 10.. Det samme som normalt sker skete da jeg åbnede facebook, mens jeg så sotuhpark online.. Er det fordi Routeren simpelthen ikke kan klare alle de data (som ikke er så mange egentlig?)
For så er der jo kun ét alternativ ikke? (Altså at købe en ny en..)

Har også lagt mærke til noget underligt..
Vi har en 10 MBIT forbindelse men alligevel kan jeg ALDRIG komme over 430 kbits download.. ALDRIG det synes jeg ikke giver mening.. Godtnok har vi også telefon og TV igennem den forbindelse men alligevel er 430 kbits altså ikke meget ? især ikke når vi burde have 10 MBIT
Avatar billede Madz Nybegynder
14. april 2009 - 09:10 #20
Husk nu på nu når du også har tv og telefon over den forbindelse så får den altså hurtig ben at gå på, den priotere først tv så telefon og til sidst dit internet.
Avatar billede juste92 Nybegynder
14. april 2009 - 19:22 #21
Jeg har prøvet at hive telefon stikket ud af den og slukkede på bagsiden af TV boksen.. Resultattet var det samme...
Kan det ikke bare være en møg router vi har? den er trods alt 3-4 år gammel?
Avatar billede justrace Novice
14. april 2009 - 20:22 #22
Selvfølgelig kan den være en møgspand, men 430kbit er såmænd da fint på et trådløst netværk. Hvad kan du komme op på med kabel?

Hvis du køber en ny, kan du selvfølgelig returnere den, og sige den ikke lever op til dine krav hvis den ikke gør det bedre. :?

Hvor i verden er du fra?
Avatar billede juste92 Nybegynder
15. april 2009 - 08:35 #23
det er det der er underligt hvis jeg tager kablet som min fars PC kører på kører den også kun med 430 ALDRIG mere den kan aldrig komme længere op :(