Avatar billede mr.malmros Juniormester
10. april 2009 - 05:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MCE 2005 guide.

Hej alle...

Jeg har nu til min store fortrydelse fået slettet den oprindelige tv guide tilbage fra før tdc, eller yousee som de hedder, lavede om i deres kanaler. Før havde jeg næsten alle kanaler rigtigt i guiden, og kunne bruge mit mediacenter til noget... nu er alle kanaler "unknown" fordi at jeg måtte scanne efter kanaler da oversigten ikke var tilgængelig på postnummer (2300)
Jeg har så fulgt diverse råd om manuelt at instille kanaler, men jeg ser at der er til ingen nytte, da kanalerne rigtigt nok får deres navn, men ingen liste over hvad der sendes.

Hvis jeg bare kunne få min "gamle" guide tilbage, og ændre MHz eller kanal til noget det rigtige, ville det jo være en fin løsning.

Hvis jeg har forstået hele dette problem rigtigt, drejer det sig om "at TDC har ret til at flyver kanalerne rundt når det passer dem" og "det selskab M$ har outsourcet denne service til ikke gidder opdatere databasen for de tv udbydere der hele tiden flytter rundt på kanalerne."
Tilbage står nu jeg, og sikkert en hel del andre misfornøjede forbrugere, og har brugt en formue på udstyr, software, antenneafgift, kabeltv og licens til DR, til ingen verdens nytte.

Desværre er der vist ingen at klage til over det i denne sag, men måske kender du, eller en anden eksperten.dk bruger en patch, eller andet der igen kan puste værdi i min windows MCE 2005 maskine. Der må alligevel være en del der er ramt af dette "blackout"
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 06:01 #1
kan dette bruges (til at komme videre?)

LINK http://www.microsoft.com/danmark/windows/mediacenter/
Avatar billede mr.malmros Juniormester
10. april 2009 - 13:16 #2
Det ved jeg ikke. Skal det forståes at man ikke kan bruge "add listing to channel" efter den har fundet alle kanaler?
Avatar billede perhol Seniormester
10. april 2009 - 17:22 #3
Gå et skridt videre end MichaelWJ-IT's link.
Her er linket:
http://www.microsoft.com/danmark/windows/mediacenter/programguide_xp.aspx

Læs det ordentligt igennem, så løser det sig nok.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
16. april 2009 - 00:54 #4
Som udgangspunkt, er det måske den løsning jeg ender med at bruge. I mellem tiden, er jeg meget nysgerig og måske også lidt doven anlagt, derfor har jeg browset lidt rundt og fundet frem til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune i registreringsdatabasen.
Måske er det ikke den key jeg skal bruge, men idéen om at nogen der har siddet og lavet alt arbejdet, kan dele det med andre er vel ikke dum?
Avatar billede mr.malmros Juniormester
20. september 2009 - 02:01 #5
er der ingen der er faldet over en nemmere måde at få kanalerne ind på endnu?
Avatar billede moejensen Nybegynder
22. oktober 2009 - 17:55 #6
Fandt du nogen sinde en løsning?
Avatar billede mr.malmros Juniormester
11. januar 2010 - 04:15 #7
ja, det endte med at jeg tastede dem.. læg et svar og du skal få point
Avatar billede mr.malmros Juniormester
21. marts 2013 - 11:56 #8
lukker