Avatar billede vong Nybegynder
11. april 2009 - 20:12 Der er 2 kommentarer

Rise of Nations vil ikke multiplayer

Har fået ny router og et par nye maskiner og kan bare ikke få Rise of Nations til at spille over netværk. Opsætning og hardware er:

Router: NETGEAR WGR614V9 (med UPnP aktiv)
Maskine 1: IBM Thinkpad med XPpro
Maskine 2: Acer Aspire med Vista Home Premium

Begge er på via trådløst netværk og kan se delte mapper ved hinanden. I Rise og Nations kan de ikke se hinanden uanset hvem der joiner og hoster. Kan i routeropsætningen se at UPnP virker og de rigtige porte åbner til de rigtige maskiner i loggen.

Har nu brugt 2 dage på det her - håber der er nogle eksperter der kan hjælpe...
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 20:20 #1
Har du installeret tredje parts Firwall's og hvordan er Windows indbyggede firewall opsat?
Avatar billede vong Nybegynder
11. april 2009 - 20:27 #2
- Windows Firewall slået fra
- Tredjeparts sikkerhed er BullGuard som også er slået fra

Samme på begge maskiner