Avatar billede gert_hahn Novice
15. april 2009 - 07:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk kun lokalt - både trådløst og kablet

Har et problem med en bærbar Toshiba med Vista home premium.
Har kunnet gå på nettet både kablet og trådløst. I går crashede maskinen så, og nu kan jeg kun komme på lokalt - den får godt nok ip adresse indenfor lokalnettet, men kan kun koble op til routeren, ikke internet. Hr prøvet at genstarte modem og router samt pc - uden held. Har en anden bærbar med xp, som fint kommer på nettet både trådløst og kablet.
Nogen gode ideer - modtages med optimisme og tak.
Gert
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. april 2009 - 08:37 #1
Får din bærbare en gateway-adresse? Kan ses vhja. ipconfig, samme sted, som du ser din ip-adresse.
Avatar billede gert_hahn Novice
15. april 2009 - 17:48 #2
Jeg har funderet over det og er kommet frem til, at jeg vil prøve at gendanne pc'en til start - det er trods alt ikke andet end 14 dagee siden, jeg har fået den, så det er ikke meget skrammel, der er blevet lagt på den. Det er jeg så i gang med nu, og nettet virker fint - det er altså en software konflikt der er opstået på grund af crash i går.
den fik godt nok ip-adresse i lokalområdet og fandt også gate-way i lokalnetværk, men kunne ikke komme ud over det.
Men det er jo også lige meget nu.

:-)
Avatar billede gert_hahn Novice
15. april 2009 - 17:49 #3
Så jeg lukker her.
Tak for hjælp.