Avatar billede zicko Nybegynder
15. april 2009 - 09:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et udtræk fra et ark - KUN med unikke poster.

Hej eksperter!

Jeg har et excel ark med en masse brugernavne - flere af dem står flere gange under hinanden, det er også i orden i det ark, men jeg har oprettet et nyt ark hvor username (og to af de følgende kolonner) kun må eksistere én gang.

Hvordan kan jeg lave denne sortering, uden at skulle kopiere den ene liste og sortere den bagefter?

Pft ;)
Avatar billede jkrons Professor
15. april 2009 - 09:48 #1
Pr'øv at bruge Avanceret Filter. Her kan du vælge kun at filtrere unikke poster fra. Se under Data - Avanceret filter.
Avatar billede zicko Nybegynder
15. april 2009 - 10:31 #2
Den virker desværre ikke helt som jeg håbede... den skjuler kun de duplikerede data - og den kan ikke sætte de unikke poster ind i et nyt ark, kun i det samme.
Avatar billede jkrons Professor
15. april 2009 - 14:01 #3
Det er korrekt, at du kun kan kopiere til et andet sted i samme ark. Men derefter kan du kopiere resultatet til et nyt ark.
Avatar billede zicko Nybegynder
15. april 2009 - 16:09 #4
det er ikke helt så dynamisk som jeg kunne have tænkt mig det, men det virker da... laver du lige et svar, så får du dine point ;)
Avatar billede jkrons Professor
15. april 2009 - 17:35 #5
Et svar