Avatar billede hoeks Nybegynder
15. april 2009 - 13:41 Der er 2 kommentarer

Inspiration til spil-projekt!

Hej eksperter

I forbindelse med mit studie (Informationsvidenskab på Aarhus universitet), skal vi som eksamensprojekt lave et computerspil.

Vi har ca. 10 dage til at lave spillet, samt designe en simpel tilhørende GUI. Jeg har skrevet java i et halv år, og er derfor endnu ikke ret god til det. Endvidere lægger vi på vores studie mere vægt på, at vi skal blive gode til at forstå processen (overveje IT-arkitekturen, lave gode Use-cases, UML- og domænediagrammer mm.) end dét at lave et fantastisk spil.

Mit spørgsmål til Jer er så, om I har en god idé til et lille simpelt spil, der kan programmeres på et par uger af amatører. Jeg vil nemlig meget gerne, at projektet munder ud i et spil der rent faktisk er sjovt at spille, selvom det set i kode-mæssigt optik er  meget simpelt. Jeg tænker selv på spil som Snake og bubbleshooter. Altså noget der er meget simpelt, men stadig "brugbart"

Fyr løs!

På forhånd tak!
Avatar billede j3ppah Novice
15. april 2009 - 14:18 #1
I kunne lave noget ala safecracker... altså selvfølgelig i en miget mildere version...
Eller måske bejeweled ? (kan ikke lige huske hvordan det staves)

Hmm, ellers er snake da også et godt bud...

Eller hvad med et tekst baseret RPG? Var der en af mine venner der lavede til hans eksamen, og det var sku fedt nok... Tog ham 6 dage at lave...

Tror i skal holde jer fra bubbleshooter, det er mere avanceret end det ser ud...
Avatar billede kriscrazy Nybegynder
15. april 2009 - 15:09 #2
i kunne prøve atlave noget ligende playing with fire her er et link til det
http://hotstart.dk/netmag/templates/vis5.aspx?articleid=567&zoneid=5
i  kunne faktisk lave et næste magen til bare med andre levels og evt. andre superkrafter.