Avatar billede JAA1972DK Praktikant
15. april 2009 - 21:08 Der er 4 kommentarer

Postnr / By i ASP.

Hej

Er der en som ligger inde med en kode, der ud fra postnr selv sætter bynavn ind.

Skal være kodet i ASP / MS Access, jeg tror den dybe tallerken er opfundet, og prøver her først.

Skriv til mig hvis du ligger inde med en kode eller forslag du vil af med.

På forhånd tak.

P.S. Skriv også gerne link til filerne.
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 22:48 #1
Downloade denne fil og pak den ud:
http://www.whattheflux.dk/postby.zip

Jeg har gættet på du bruger Access 2003, det har jeg dog ikke, så ikke sikkert denne guide passer 100%:
- Gå ind i Access og åben din database
- Filer -> Hent externe data -> Importer
- Vælg "Microsoft Excel" som filtype -> og find postby.xls som du pakkede ud
- Følg derefter guiden, husk at vælge at første række er tabellens header, at postnummer skal være den primære nøgle, og kald tabellen fx postnummer

Nu har du den komplette liste af postnr og bynavne i din database, så skal vi bare have den brugt på din ASP side...

Hvis du kan poste hele din asp side herinde, eller et udsnit af den, der hvor brugeren indtaster postnr, og hvor du vil have den automatisk viser bynavnet :)
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
16. april 2009 - 12:43 #2
Tak for dit svar CCodam, jeg vender lige tilbage til dig lidt senere, er i gang at tilrette min database.

Kan jeg skrive til dig på en mail adresse ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 13:04 #3
#2 Ja, det gør du bare mail/msn: cco AT coretech DOT dk
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 01:34 #4
#2 Du vendte aldrig tilbage, fandt du selv en løsning, eller har du stadig brug for hjælp? :)