Avatar billede nina84 Nybegynder
17. april 2009 - 22:45 Der er 4 kommentarer

Hjælp til htaccess

Hej Eksperter,

Jeg forsøger at lave noget rewriting på nogle af mine url-adresser, men det virker desværre ikke efter hensigten. Selvom jeg peger på admin/billeder/albums vil den i stedet vælge blot admin, da urlen matcher, da den ligger længere nede på listen.

Hvad gør jeg galt?

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !-f

RewriteRule ^admin/billeder/albums
admin/billeder.php [L]

RewriteRule ^admin/shop/oversigt
admin/shop.php [L]

RewriteRule ^admin/shop/kategorier
admin/shop_categories.php [L]

RewriteRule ^admin/shop/varer
admin/shop_articles.php [L]

RewriteRule ^admin/brugere/konkurrence
admin/users_competition.php [L]

RewriteRule ^admin
admin/index.php [L]
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 00:19 #1
Det virker godt nok besynderligt, da [L] netop skulle sørge for at den stoppede med at lede videre :|

Men jeg mener dog at du har lavet reglerne lidt forkert?

Kan det være rigtigt at det skal se sådan her ud:
RewriteRule ^(.*)admin/shop/oversigt$
admin/shop.php [L]

^  =  Start
$  =  End
() =  Tekst gruppe
.  =  Hvilket som helst tegen
*  =  0 eller X gentagelser af det foregående tegn
Avatar billede nina84 Nybegynder
18. april 2009 - 00:58 #2
Hej med dig,

Ja søreme ja - nu virker det!

Hvad er ideen med at have ^(.*) istarten? Mange tak for hjælpen, smid et svar :- )
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 01:35 #3
Jamen når du henter REQUEST_URI så får du et link der hedder http://www.ditdomain.dk/admin/shop/oversigt eller lignende, men i dit script ledte du kun efter admin/shop/oversigt

Ved hjælp af .* hvor . = hvilken som helst karakter, og * = forrige tegn skal gentages X antal gange

Så leder du nu på <hvad som helst>admin/shop/oversigt og så passer din rule...

Håber det var til at forstå :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 02:10 #4
#2 Får du ikke lige accepteret mit svar, så andre kan se at dit problem er løst :)