Avatar billede michaelos Nybegynder
18. april 2009 - 17:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afinstalleret program spøger

Jeg vil installere "kaspersky"-security og har afinstalleret zonealarm og AVG 8,5.
Ret tidligt i installeringen siger kaspersky at der er installeret ikke-kompatibelt software og angiver AVG 8.
Der findes bare ikke noget AVG 8 på pc'en i "alle programmer", i "tilføj/fjern programmer" eller i det hele taget når man søger "AVG 8" på pc'en . AVG 8.5 lægger ganske vist sine filer i en mappe der hedder AVG 8 under C - programmer, men selv om den "smides ud" efter afinstalliring af AVG 8.5 siger kaspersky stadig at der er installeret software AVG 8.

Nogle forslag?

Michaelos.
Avatar billede b-and Novice
18. april 2009 - 18:07 #1
Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Du skal ikke køre programmet endnu.

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm
Lad programmet opdaterer, men du skal ikke køre programmet endnu.

Hent en frisk KIS installation her > http://www.kaspersky.com/kis_latest_versions?downlink=206910162 < og gem den på skrivebordet.

Afinstaller KIS efter disse retningslinjer > http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208279463
HUSK IKKE AT GEMME TIDLIGERE INDSTILLINGER

Luk internetforbindelsen ned.

Hent dette fix > http://www.grisoft.com/ww.download-tools < kør det og lad det fjerne AVG.
Luk internetforbindelsen ned.

Genstart

Genstart så i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start så CCleaner > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.

Start Regsupreme, klik på Registry cleaner
Første faneblad Options her sættes prikken i Aggressive.
Andet faneblad Mode her skal prikken være i Reference mode.
De resterende faneblade, skal man normalt ikke røre ved.
Når det er gjort, klik på Start, klik på Ja/Yes til advarslen.
Når forløbet er færdigt, klik på Fix.
Klik på Ja for at lave backup.
Please give a description for this backup
Jeg skriver altid datoen, f.eks 301207, klik så på OK.
Når den er færdig, klik på Close.
Gentag forløbet to-tre gange.
Genstart.

Installer nu KIS igen med filen du lagde på Skrivebordet.
Når den vil på nettet og registrere og opdaterer - så åben igen for internetforbindelsen, og lad den foretage de handlinger…
18. april 2009 - 18:07 #2
http://www.avg.com/filedir/util/avg_arm_sup_____.dir/avgremover.exe

+

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
18. april 2009 - 18:09 #3
(51 sek. *S*)
Avatar billede Tester1 Nybegynder
18. april 2009 - 18:11 #4
AVG Har det med at drille når man prøver at afinstaller det. Derfor er det ofte nødvendigt at bruge programmer som CCleaner=/

Som anvist i det øvrige indlæg.
Avatar billede michaelos Nybegynder
19. april 2009 - 10:58 #5
Jeg vil prøve din fremgangsmåde men lige sikre mig:

Du siger "opdater, men lad ikke programmet køre endnu"."RegSupreme" Jeg skal vel køre programmerne i forståelsen "kør"-installer men ikke starte dem, eller hvordan? Jeg kan vel ikke opdatere et ikke-installeret program?

Kis er aldrig blevet installeret pga AVG 8. Det skal vel så ikke afinstalleres??

Du siger: "luk internetforbindelsen ned" og derefter "hent dette fix". Jeg går ud fra at "luk.." kom en linie for tidligt??

Når jeg starter ccleaner: "Lav evt back-up af regi..." Bliver jeg bedt om det i prcessen? hvordan gør jeg ellers?

Ellers tusinde tak for udførlig hjælp. Min pc er helt nede i kravletempo lige nu så jeg håber det hjælper.
Jeg ved ikke hvordan det fungerer med de der point?

Hilsen
Michael
Avatar billede michaelos Nybegynder
19. april 2009 - 11:03 #6
Hej B-and.

Jeg kludrer vist lidt i det.

Jeg vil prøve din fremgangsmåde men lige sikre mig:

Du siger "opdater, men lad ikke programmet køre endnu"."RegSupreme" Jeg skal vel køre programmerne i forståelsen "kør"-installer men ikke starte dem, eller hvordan? Jeg kan vel ikke opdatere et ikke-installeret program?

Kis er aldrig blevet installeret pga AVG 8. Det skal vel så ikke afinstalleres??

Du siger: "luk internetforbindelsen ned" og derefter "hent dette fix". Jeg går ud fra at "luk.." kom en linie for tidligt??

Når jeg starter ccleaner: "Lav evt back-up af regi..." Bliver jeg bedt om det i prcessen? hvordan gør jeg ellers?

Ellers tusinde tak for udførlig hjælp. Min pc er helt nede i kravletempo lige nu så jeg håber det hjælper.
Jeg ved ikke hvordan det fungerer med de der point?

Hilsen
Michael
Avatar billede b-and Novice
19. april 2009 - 11:16 #7
Ja jeg lavede klippe klister og bemærkede efterfølgende godt at der var kommet et "luk for internettet" for meget med, men mente at det var forståeligt alligevel…

Du skal installerer RegSupreme og så hente opdateringerne - men du skal IKKE køre scanningen før jeg skriver det.

Er KIS ikke kommet på - så skal du selvfølgelig ikke køre den afinstallering.

Er det tydeligere nu??
Avatar billede michaelos Nybegynder
19. april 2009 - 13:12 #8
Super. Jeg gik bare igang og det hele kørte i olie, kis kører og tempoet er bedre, synes dog min explorer er længe om at hente siderne ind.

Tusinde tak, sender lige de der point når jeg finder ud af hvordan :)
Avatar billede b-and Novice
19. april 2009 - 14:10 #9
Det lyder godt - vi kan så konstaterer at operationen lykkedes…

Der er noget med at jeg skal lægge et svar og så skal du accepterer det.  Må indrømme at jeg er ikke rigtig inde i den detalje - i det forum jeg kommer fra, brugte vi ikke den slags… *S*
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2009 - 14:56 #10
Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)