Avatar billede saison Nybegynder
19. april 2009 - 18:14 Der er 4 kommentarer

Tidshorisont for systemudvikling

Hej.

Jeg er interesseret i at finde ud af hvor mange timer det vil tage en freelance-konsulent at udvikle et websystem, der grundlæggende indeholder samme funktioner som her er på eksperten.dk? - Brugeroprettelse og forum. Det hele opbygget fra bunden, både mht. design og kodning.
Avatar billede coderdk Praktikant
19. april 2009 - 18:27 #1
Kortere tid, end det tog for IDG at redesigne eksperten ;)
Et par mandemåneder, vil jeg skyde på.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2009 - 18:42 #2
Estimatet vil afhænge en del af præcis hvor meget funktionalitet der ønskes og rigtigt meget af kvaliteten - skal der bare smækkes noget spagetti kode sammen som virker 99% eller skal der designes, udvikles og testes for at få noget som kan vedligeholdes fremover.

Udfra det vil jeg sige et sted mellem 500 og 5000 timer.

Man burde iøvrigt seriøst overveje ligesom E at bygge oven på noget eksisterende. Det vil spare nogen tid, ihvertfald hvis det skal gøres ordentligt.
Avatar billede saison Nybegynder
19. april 2009 - 19:09 #3
Ok, ved godt det er svært at estimere, men tak for jeres svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 21:42 #4
Tid at få afsluttet her ?