Avatar billede weeelo Nybegynder
20. april 2009 - 20:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Reservationer i DataGridView

Hej C#-eksperter,

Jeg skal lave en oversigt over reservationer på et hotel. Min idé er at bruge et DataGridView, hvor værelserne er repræsenteret i rækker og datoer er repræsenteret i kolonner, således at hver enkelt celle har reservations-informationen.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gøre det? Skal jeg lave virtuelle kolonner for de ca. 14 dage, der skal vises og så fylde det rigtige indhold i eller hvordan?

Findes der en smart måde, f.eks. hvis jeg binder mit DataGridView til en collection, der indeholder værelsesnummer og en collection med en værdi for de 14 datoer. F.eks.:

Dictionary<Room, Dictionary<DateTime, Occupation>>

Eller noget i den stil? Mit spørgsmål går egentlig ud på om der findes en smart måde at gøre det her på, inden jeg kaster mig ud i at lave det selv?

Mvh Søren
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. april 2009 - 18:54 #1
Har du kigget på DataTable? I de fleste tilfælde vil databinding også klart gøre dit liv nemmere, så kan du slippe af sted med det så brug det.
Avatar billede weeelo Nybegynder
26. april 2009 - 19:58 #2
Hejsa,

Jeg bruger skam også databinding. Min løsning blev at binde datagridview'et til en liste af rum. Dernæst laver jeg virtuelle kolonner til hver dato, og løber en liste af occupations igennem for at fylde cellerne korrekt ud.

Så jeg må hellere også lukke.