Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. april 2009 - 13:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kvittering for læsning skal automatisk behandles

Hej.

Jeg ved at når man anmoder om kvittering for læsning af mail, så kan denne læsnings kvittering automatisk bindes op mod den mail som ligger i Sendt Post.

Spørgsmålet er bare hvordan man får Outlook til at gøre det?
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. april 2009 - 21:46 #1
Hvad mener du med "bindes op mod"?
/ptj_11
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. april 2009 - 22:13 #2
http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=hinkzmj0iim&thumb=6

Som du ser på linket.

På denne ene mail skete det automatisk.....aner ikke hvorfor.
Der er altså snak om at jeg sender en mail. Modtager åpner den, og kvittering for læsning bliver sendt til mig.
Kvitteringen skal da automatisk lægge sig ind som på billedet, altså binde sig op mod den mail som den egentligt tilhøre.

Når jeg nu om 3 år skal dokumentere at modtager faktisk har modtaget denne mail, ja da er det jo enkelt, det står lige der :-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. april 2009 - 22:16 #3
Og denne konto er på Exchange server om det har noget at sige...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. april 2009 - 00:57 #4
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på E-mail-indstillinger, og klik derefter på Registreringsindstillinger.
Angiv de ønskede behandlingsindstillinger ved at benytte en eller flere af følgende fremgangsmåder:
Registrere svar i det oprindelige emne automatisk
Marker afkrydsningsfeltet Behandl anmodninger og svar ved modtagelsen.
Bemærk!  Hvis du vil gennemse svarene i Indbakke, før de registreres, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Behandl anmodninger og svar ved modtagelsen.

Slette beskeder om leverede og læste meddelelser
Marker afkrydsningsfeltet Behandl kvitteringer ved modtagelsen.
Flytte kvitteringer fra Indbakke efter behandling
Marker afkrydsningsfeltet Flyt kvitteringer, der er behandlet, til.
Hvis du vil vælge en anden mappe end Slettet post, skal du klikke på Gennemse.
Slette tomme svar
Marker afkrydsningsfeltet Slet tomme svar og mødebesvarelser, når de er behandlet.

Det sånt næsten virker nu.....
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. april 2009 - 00:05 #5
Og så virker det kun hvis både sender og modtager bruger Exchange Server.....
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. maj 2009 - 05:12 #6
Undskyld mig, men det ser ikke ud til at være en decideret outlook funktion,snarere en funktion, der er udviklet til en webapplikation, der læner sig op af en funktionalitet i outlook. Ikke en MS frembringelse.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. maj 2009 - 05:18 #7
Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men har du prøvet at kigge på dine afsendte mails i outlook. Ser du den samme sammenkædning af afsendte mails og kvitteringer for læsning der.
/ptj_11
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. maj 2009 - 09:24 #8
Ja, har nu sendt en del mails frem og tilbage til en som også bruger Exchange Server.
Sammenkædningen forekommer på alle mail som ligger i min "Sendt post" mappe, og selve kvitterings mailen har jeg sat til at blive lagt i en mappe "Læst post kvitteringer", og der bliver de også flyttet over automatisk.

Men det virker kun når både sender og modtager benytter Exchange Server.

Er en ganske så god funktion, så er lidt synd at så få bruger Exchange Server
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. maj 2009 - 13:50 #9
Det må så være en funktion, der er afhængig af Exchange versionen, vi benytter også exchange på arbejdet, men her kender jeg ikke denne funktion.
/ptj_11