23. april 2009 - 22:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Æ, Ø og Å fungerer ikke, når jeg eksporterer fra Access til f.eks. .RTF

Hej,

Jeg har en række maskiner hos en kunde, hvor eksport af data eller rapporter resulterer i at Æ, Ø og Å ikke vises korrekt.

Det gælder både hvis jeg højreklikker på en tabel og eksporterer til Excel eller RTF-format eller hvis jeg f.eks. står i en Rapport og klikker på "Word"-ikonet på værktøjslinien.
Der er heller ingen forskel på om jeg bruger Docmd.Outputto eller Docmd.TransferSpreadsheet eller lign.

Vista og Office 2007 er installeret på maskinerne.

Jeg har en anden kunde, hvor eksport til Excel fungerer fint, mens RTF fejler med Æ, Ø og Å.

Er der nogle, som har haft erfaring med dette?
Avatar billede jensen363 Forsker
24. april 2009 - 09:11 #1
Velkommen tilbage
Avatar billede fdata Forsker
24. april 2009 - 20:06 #2
Ingen erfaring; men også en lille hilsen herfra  ;o)
05. maj 2009 - 16:48 #3
Hej med Jer :-)

Jo tak - det er et stykke tid siden sidst. Der er sket en del siden jeg var her sidst (jeg ved ikke lige om det er blevet bedre eller værre?)

Jeg håber, at I begge holder skruen i vandet og yder jeres herinde?

En skam, at der ikke lige var nogen, som havde en løsning på ærmet. Det er et ret træls problem, suk :-(

Hygge

/Thomas
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
19. maj 2009 - 16:09 #4
Det er sjældent at jeg har gjort mig fortjent til point her på eksperten, men her tror jeg der er en chance, selvom sølle 200 point er stærkt i underkanten ;-)

Problemet med Æ, Ø, Å ved eksport til f.eks RTF er alene et 2007 problem, og ikke et 2003 problem.

Problemet løses ved at gå ind i Access-indstillinger via Office knappen. På fanebladet "Dataark", ændres standardskrifttypen fra Calibri ( der er default ved Access installation ) til enten Times New Roman, eller Tahoma. Udover Calibri, giver Arial de samme problemer.

Genstart Access, og problemet er løst..

Hilsner fra en Nybegynder der er gået i lære som Access haj ;-)
Avatar billede fdata Forsker
19. maj 2009 - 22:24 #5
Pyt med point. Hvis det er korrekt, får du bare SÅ meget street credit.
Hvad siger du til det, Thomas? Fik vi baghjul af nybegynderen?
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
20. maj 2009 - 09:18 #6
Skrev han virkelig; Hvis det virker ham FDATA ;-) ?
Prøv det, prøv det..
Har allerede bogført den udstedte Street Credit ;-)
Avatar billede fdata Forsker
25. maj 2009 - 21:49 #7
Sorry. My bad. Dårligt formuleret. Vi kaster os i støvet  :o))
15. juli 2009 - 09:01 #8
Sorry, jeg ikke har fået svaret før nu.
Ja, Fdata! Der fik vi baghjul - Nybegynderen har ret og skal selvfølgelig have sine point (og jeg smider gerne 1000 street credits med i posen :)