Avatar billede underscor1980 Nybegynder
26. april 2009 - 09:31 Der er 3 kommentarer

GPS Til Det levende søkort

Hej Eksperter..

Jeg skal bruge en GPS jeg sætter til min bærbar hvor der er lagt det levende søkort ind, så jeg kan bruge computeren på vandet. nogle der kan anbefale hvilket gps modul jeg skal bruge? når jeg går ind i opsætningen på det levende søkort kan jeg vælge om den skal sidde i com 1 -2 -3- eller 4.
best regards
Avatar billede laus141 Nybegynder
04. juni 2009 - 07:56 #1
Hej,

Har den PC du bruger til det levende søkort Bluetooth og foretrækker du en trådløs GPS, kan jeg anbefale "TomTom MK-II Bluetooth" link: http://www.tomtom.com/products/accessories/accessory.php?ID=180&Product=99&Category=

Den kan drille lidt når man skal oprette forbindelse, men den har en MEGET god GPS modtagelse. Selv hjemme midt i min stue, hvor ingen af mine 2 "bil GPS'er" kan modtage, fungerer den.

Jeg har brugt den ca 1 år med "Det Levende Søkort 2" og har for et par uger siden modtaget "Det Levende Søkort 2009", hvor den også ser ud til at fungere fint.
Avatar billede Schultz Nybegynder
20. august 2009 - 02:19 #2
http://www.billiggps.dk/shop/
jeg har brugt "GM307" USB i flere år uden problemer.
sæt den til com 3 eller4
Avatar billede nautikvariat-com Nybegynder
12. juni 2010 - 14:33 #3
det billigste Det Levende Søkort får du hos
www.maritim-elektronik.dk

De har også GPS antennaer til brug sammen med Det Levende Søkort: jeg har testet og det virker

hilsen

Nautikvariat